Inlägg från: freja231 |Visa alla inlägg
  • freja231

Kvinnor & deras vin

Jag tror att många bara har vindrickande som en slags hobby, helt enkelt. Lite som män som ofta har öldrickande som en favoritsysselsättning. Tror inte att kvinnorna som skriver detta tänker att männen som läser det ska gå igång på det. Allt kvinnor gör är inte i syfte att framstå som attraktiva, och en kvinna som skriver att hon njuter väldigt mycket av att dricka vin vill antagligen bara förmedla en korrekt bild av sig själv. 

• freja231
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:33:59 följande:
    Ja jag hoppas ju att det är så. Tycker att det är bra eftersom jag undviker att swipea höger på dem. Samma gäller de som har hundbilder. Fast om din teori stämmer, är det inte konstigt att just vindrickandet är det negativa som alla kvinnor väljer att framhäva? Varför inte: ?Gillar knappt sex? eller ?Att ni följer med på alla familjehögtider är ett måste?. Det måste ju finnas annat kasst man visa upp, eller?
    Fast det är långt ifrån självklart att det skulle vara något negativt att gilla vin. Bara för att du aldrig skulle swipa höger på en vindrickare så betyder det inte att ingen annan skulle göra det. Man hör ju hela tiden att alla kvinnor har det så himla lätt på tinder, och om nästan alla kvinnor (enligt dig i alla fall) samtidigt skriver att de gillar vin, så antar jag att ni som bojkottar vindrickande kvinnor är ganska få. 

Jag gissar också att många kvinnor (och män) har en rätt o-cynisk bild av världen som en plats där andra människor inte "letar fel" på den här nivån. En värld där man kan säga att man gillar ett glas vin eller en kall öl ut utan att någon ifrågasätter, misstänker någon slags dold agenda och/eller ser det som en dealbreaker. 
  • freja231
    Knappast nu skrev 2019-08-30 08:07:02 följande:
    Tror inte att kvinnor har det lätt på Tinder. Jag matchar med snygga tjejer hela tiden & jag kan omöjligt vara full pott för dessa så jag antar att de flesta killarna är sämre än vad jag är totalt sett. Sedan är det alltid jag som raderar efter matchningen när jag lusläst texten eller kollat sista fotot där de visar upp hur de verkligen ser ut.

Avundas inte kvinnor på Tinder. Locka in en bra kille & ändå vara ärlig är inget lätt projekt.
    Det låter i mina öron så vansinnigt enfaldigt och ytligt att lägga så mycket vikt vid sådana småsaker. Jag har jättesvårt att tro att det finns särskilt många män som ens tänker på att många tjejer skriver att de gillar vin, och som vägrar att ge en i övrigt attraktiv tjej en chans bara för att hon skriver att hon gillar vin. Du har ju dina preferenser och du har förstås all rätt att utgå ifrån dem när du gör ditt urval, men jag tror du gör ett misstag om du ser dina egna preferenser som allmängiltiga. Jag tror inte att snygga tjejer som skriver att de gillar vin har särskilt svårt att matcha med attraktiva män. 
Svar på tråden Kvinnor & deras vin