Söker er med panikattacker på natten
Jag söker personer med god erfarenhet av panikattacker som kommer främst på nätterna , men även dagtid, att bolla med.
Jag orkar verkligen inte med det mer och undrar vad man ska göra, bortsett från medicinering.
Alltihop började 2016 när jag var gravid med vårat andra barn. Jag och sambon hade haft det riktigt stormigt i förhållandet under ett halvår, hittade tillbaka och jag blev gravid.
Plötsligt började jag vakna i panik på natten, tror att det var/är kopplat till insomningen. Det kändes som hjärtat slutade slå, jag kunde inte dra in syre i lungorna och kände kort sagt ren panik. Trodde jag fick en hjärtinfarkt flera ggr per natt..
Jag trodde det berodde på den tunga magen, men nu 3år senare håller det fortfarande på.
Efter extremt mycket andra symptom, på dagarna med, det senaste året samt otaliga läkar och kuratorbesök, undersökningar och ambulansfärder så har jag insett att det är panikångest och stress.
Efter kuratorbesöken och litervis med tårar tyckte jag det blev bättre. När jag fick en "diagnos" och fick höra att det inte är farligt. Semestern kom också snart efter det och jag har mått jättebra!
Nu har jag jobbat en månad efter semestern och panikattackerna på nätterna är igång igen.
Jag vet inte exakt vad som utlöser det heller, jag kanske bara är allmänt stressad över livet..
Men nu har jag fått nog. Jag vaknar hastigt, tror att jga kommer att dö under 2 minuter och sen gråter jag mig till sömns igen. Var o varannan natt, hela tiden. Det kör slut på mig!!
Hur kommer man ur detta, _permanent_????
Hjälp! Snälla!!