• Lee***

Syskonförsök IVF 2019

lillasnigelen skrev 2019-10-14 23:41:12 följande:

Spännande! Fick ni välja att ni ville ha två st, och vad var anledningen? Jag har uppfattat det som att det endast görs i undantagsfall numera. (Går på samma klinik.)

Jag gjorde 3 ivf när vi fick vår son o sista sattes 2 in.

Vi hade 3 fina embroy i frysen där inget togs. Jag är snart 39 år och får inte ut många ägg.
  • Lee***

(3 frysta embroy som vi använde till syskon )

Men vanligtvis så är det bara 1 som gäller. Men om man har gjort flera försök samt är lite gammal kan de göra undantag

• Lee***
    lillasnigelen skrev 2019-10-15 10:26:48 följande:

Jag förstår. Håller verkligen tummarna för er!!

Här känns hoppet ute, strecket på testet var knappt synbart i morse. Nu vill jag bara få köra igen så snart som möjligt, helst denna cykel.

Tråkigt att det Skall vara så svårt. Hoppas nästa går bra
  • Lee***

Jag önskade också att jag var den personen som inte vill ha mer barn. Ibland funderar jag på , vill jag verkligen ha ett barn till ( eller 2 :)) men ett barn är det mycket enklare o resa o vi kan ge vår son allt han önskar . Men så tycker jag ju inte , Vi önskar ju ett syskon till vår son. Vi har precis påbörjat fösta av 3 försök, sedan får vi nog vara nöjd. Men frågan är kommer vi vara nöjda??

• Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-16 09:01:32 följande:

Nu sitter vi och väntar på äggplock. Pga tidigare dålig embryoutveckling till blastocysts så har de tidigare sagt att de vill sätta in dag två den här gången. Men nu har jag fått en tid för återinföring på måndag, alltså dag fem ändå. Total förvirrning!

Ja det kan jag förstå, sätta in dag eller dag 5 är rätt stor skillnad.

Hoppas du får ut många fina ägg.

Själv fick jag reda på att emproyt de odlade vidare inte klarade sig, var väntat men man hade ju ändå hoppas.

Jag tycker det är så tuft för det jag känner nu kan lika väl vara graviditets symtom som litunes. Lång väntan till test. Fick 18 dagar efter insättning av 2 dagars.
  • Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-16 16:51:02 följande:

Pratade med läkarna efter äggplock. Kom överrens om att vi kommer på lördag och sätter in dag tre. Sen odlar de vidare och fryser ner måndag.

Känns det bra ?

Hur gick plockat?
  • Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-17 13:06:01 följande:

8 mogna ägg, sex befruktade hade det blivit.

Härligt att höra, håller tummarna att embryon utvecklad fint nu.

Här är det en stor o jobbig väntan. Känner inte av så mkt o det jag känner kan likaväl vara från litunes. 12 dagar kvar till testdag
  • Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-17 18:13:17 följande:

Åh vilken väntan :( Kommer ihåg det med sonen också, att man kastades mellan hopp och förtvivlan när man inte visste om d var symptom eller lutinus :( Klarar du av att leva som vanligt eller är det en bubbla?

Jag försöker att leva så vanligt som möjligt, däremot känner jag inte för att träffa vänner efter jobbet. I helgen skall vi till Liseberg o middag men en gemensam kompis, lättare på ngt sätt när sambon är med.

Det går bra att jobba även om jag tänker på embroyna mkt går liksom inte att undvika , försöker att känna efter även om jag vet att det är lönlöst då det även kan vara tabletterna eller att det man känner "finns inte".
  • Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-18 15:12:41 följande:

Nu ringde min klinik. Hjälp vad nervös jag blev! Hon ringde för att berätta att minst ett embryo ser bra ut och att de kommer att kolla igen tidigt imorgonbitti och ringa oss så tidigt som möjligt så vi slipper åka långt om det mot förmodan skulle gå snett. Hon sa igen att hittills ser det bra ut men nu är jag ju jätteorolig. Lät ju nästan som att de också förväntar sig det värsta.

Vad jobbigt! Jag tror hon sa det igen för att lugna dig alltså att den enda embroyt ser bra ut. Så jobbigt, kommer bli en lång väntan till i morgon bitti. Håller alla tummar att den delas sig bra.
  • Lee***
    Lady1986 skrev 2019-10-18 16:57:36 följande:

Ja hon sa att minst ett såg bra ut och att de har ett par till att följa upp. Så ja, det blir en lång väntan till imorn. Jag förväntar ju mig nästan att de ska ringa eftersom jag är van vid det. Och nu förväntar jag mig det ännu mer än innan. Usch, vad jobbigt det här är. Tror det här får bli vår sista ivf, det är för jobbigt.

Ivf är väldigt psykiskt påfästande. Hör gärna av dig hur det gått. Lycka till
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019