Abort eller behålla? (Deadline imorgon)
Jag har aldrig gjort någon abort. Jag skrev hur ett barn vid 20 hade påverkat mitt liv i en annan riktning. Alla har vi olika krav på hur ens barn ska växa upp. Separationer och lägenhet är inget mot att växa upp som gatubarn i Colombia. Jag som förälder väljer vad som är en god uppväxt till mina barn. Separationer och lägenhet hade gjort mig ( och mina barn) olyckligare än lyckligt äktenskap och gård på landet. Andra föräldrar ser lägenhet och separationer som ett framgångsrikt och bra liv. Det är inget fel i att vara olika.
Jag gav Ts ett råd. Alla ger råd utifrån sin kunskap och erfarenhet. Tråden handlar inte om huruvida jag tänker fel eller inte.
Tråden handlar om någon som har ett svårt val och vill ha andras erfarenhet.
Jag lever också mitt drömliv på landet, bor i en stor sekelskiftesvilla med häst, hund och katt. Har ett välbetalt jobb efter 6 år på universitet, åker på skidsemester varje år, långresor ca varannat år och detta trots att jag fick barn vid 21. Nu har jag fyra barn med samma pappa och är snart 40. Det är underbart att ha stora barn nu och fortfarande vara ung! Dessutom har vi inte behövt stressa med att få fler barn pga ålder. Hade vi börjat vid 35 hade vi inte hunnit få de fyra vi ville ha.
Att plugga med barn var toppen. Barnen har aldrig behövt gå heltid på förskolan. Är helt säker på att även du skulle klarat av att uppfylla dina drömmar om du fått barn tidigt. SÅ himla jobbigt är det faktiskt inte att ha barn. Förstår inte alls problemet. Man får väl ha lite driv och jävlar anamma för att komma nånstans oavsett om man har barn eller ej.