• Fri 30 Aug 2019 17:51
    1209 visningar
    11 svar
    11
    1209

    Avstannad grav eller tidigare gången än vi trott, nån mer?

    Hej! Enligt sista mens så ska jag idag vara i v 8(7+0), gjorde vul igår och det de såg var bara ett ?svart hål? hinnsäcken/fostersäcken, antar jag?

    Men inget embryo, de såg tjocka slemhinnor och svullet vid äggstockar som det ska vara när man är gravid.

    Så antingen misstänker de att jag blev befruktad långt senare än jag ?borde? enligt mens och då att jag är i v 5(4+nånting) (detta trodde läkaren mest på) eller att min graviditet stannat av.. jag plussade för 11 dagar sedan(alltså 6 dagar EFTER bim) och innan dess var det negativt. Ett tecken på att jag kanske blev befruktad senare än jag borde.

    Men det betyder att jag måste plussat i typ v 3-4, är det möjligt? De mätte hcg i blodet igår och ska tillbaks på söndag på gyn för att ta nytt och så kommer de ringa mig på eftermiddagen och berätta om det stigit, har det de så är allt som de ska och har det inte så har jag fått ett MA .. någon som varit med om liknande och det slutade bra? Har hört från 2 st som varit med om samma och bebisen överlevde. Är så orolig.

  • Svar på tråden Avstannad grav eller tidigare gången än vi trott, nån mer?
  • Fri 30 Aug 2019 18:14
    #1

    V.3 kan man inte plussa- det är den vecka man blir gravid. V.4 plussar en del på slutet, men inte i början. Vissa får inte plus förrän efter BIM även om det inte är så vanligt. Det låter tyvärr inte lovande. Är man verkligen i v.8 ska hjärtat synas om fostret lever. V.7 ska man kunna se fostret även om man inte alltid ser hjärtat slå. Ditt enda hopp är att du testade plus så tidigt som det bara går vilket innebär att du helt räknat fel på när äl inföll. Men fler hcg-prov och ytterligare VUL kommer ge definitivt svar.

  • Fri 30 Aug 2019 18:33
    #2

    Tack för svar! Ja jag menar att jag borde ha plussat i slutet av v 4. Det var väääälsigt svagt!

    Tog även clearblue digitalt som visa 1-2 , fyra dagar senare visa den 2-3 och för två dagar sen visa den 3+. Så det har ju ändå ökat i urinen ialf. Jag hade ej räknat ut MiB äl eller tagit äl test, vi har haft sex ca tre ggr i veckan regelbundet hela tiden. Mensen var senast den 11 juli och innan dess i slutet av maj så den är oregelbunden.

  • Fri 30 Aug 2019 18:50
    #3
    Carolinam skrev 2019-08-30 18:33:56 följande:
    Tack för svar! Ja jag menar att jag borde ha plussat i slutet av v 4. Det var väääälsigt svagt!
    Tog även clearblue digitalt som visa 1-2 , fyra dagar senare visa den 2-3 och för två dagar sen visa den 3+. Så det har ju ändå ökat i urinen ialf. Jag hade ej räknat ut MiB äl eller tagit äl test, vi har haft sex ca tre ggr i veckan regelbundet hela tiden. Mensen var senast den 11 juli och innan dess i slutet av maj så den är oregelbunden.
    Har man oregelbunden mens och inte vet när äl inföll kan man heller inte sätta nåt BIM-datum. Du testade med all säkerhet inte alls plus på BIM+6. Så pass sent får man starka + p.g.a skyhögt hcg. Har tatt flera hcg själv 4+5 så det vet jag. Vården räknar alltid med 28 dagar om man inte tydligt upplyser om annat vilket du måste göra. Ökande siffra på testen är ju positivt!
  • Fri 30 Aug 2019 18:57
    #4

    Du hade säkert äl senare än du trodde. Jag testade positivt i vecka 4 (3+6) och då var starkt plus på ?clearblue snabb detektion? och väl synliga röda streck på RFSU-stickor. Sedan blev de där röda strecken bara tydligare och tydligare ju längre in i vecka 5 jag gick. Alla är olika, men bara som ett exempel :)

  • Fri 30 Aug 2019 18:59
    #5

    Jag var på tidigt vul och trodde jag enligt sista mens skulle vara i vad V6+5-6 men man såg "bara en hinnesäck och en gulesäck. I strl för v 5+5 6+0. Fick komma tillbax två veckor senare och då såg man ett foster med hjärtslag. Är idag i v 17 (16+0) och blev framflyttad på kub-ul igen. Så antar bebisen i min mage va lite trög i starten..

  • Fri 30 Aug 2019 19:53
    #6
    Pimpinellan skrev 2019-08-30 18:50:03 följande:
    Har man oregelbunden mens och inte vet när äl inföll kan man heller inte sätta nåt BIM-datum. Du testade med all säkerhet inte alls plus på BIM+6. Så pass sent får man starka + p.g.a skyhögt hcg. Har tatt flera hcg själv 4+5 så det vet jag. Vården räknar alltid med 28 dagar om man inte tydligt upplyser om annat vilket du måste göra. Ökande siffra på testen är ju positivt!
    Ja det är ju helt sant! jag har innan maj inte ens haft mens pga att jag ammat 1 årige sonen fortfarande. (dock slutat 2-3 veckor innan jag fick plus på stickan. så då har jag alltså inget bim, då tyder ju bara allt detta på att jag förmodligen blev befruktad senare än jag trodde och att graviditeten är just nu i v5. stiger hcg, vilket jag får veta på sön, så ska jag be att få boka in ett nytt vul om ca 1-2 veckor. tack!!! 
  • Fri 30 Aug 2019 19:56
    #7
    Agronomen skrev 2019-08-30 18:57:04 följande:

    Du hade säkert äl senare än du trodde. Jag testade positivt i vecka 4 (3+6) och då var starkt plus på ?clearblue snabb detektion? och väl synliga röda streck på RFSU-stickor. Sedan blev de där röda strecken bara tydligare och tydligare ju längre in i vecka 5 jag gick. Alla är olika, men bara som ett exempel :)


    Ja förmodligen är det ju så, nu när jag tänker efter. mensen har ju varit otroligt oregelbunden och innan maj hade jag den ens inte pga att jag fortfarande ammat ettårige sonen( dock slutat ca 2-3 veckor innan jag fick plus). ja det blev ju väldigt svagt på första testet, dagen efter tog jag digitalt och då stog det 1-2 v. dock var rfsu-stickan fort väldigt svag, "snabb detektiv" var stark! (tog tre på samma gång Tyst). sen blev det bara starkare. nu stod det 3+ på clearblue för två dagar sen så det har ju ökat! 
  • Fri 30 Aug 2019 19:58
    #8
    Gasellen87 skrev 2019-08-30 18:59:36 följande:

    Jag var på tidigt vul och trodde jag enligt sista mens skulle vara i vad V6+5-6 men man såg "bara en hinnesäck och en gulesäck. I strl för v 5+5 6+0. Fick komma tillbax två veckor senare och då såg man ett foster med hjärtslag. Är idag i v 17 (16+0) och blev framflyttad på kub-ul igen. Så antar bebisen i min mage va lite trög i starten..


    det var ju exakt det de såg på mig med, hon mätte den till v 5(4+ nånting ju). förmodligen är det väl samma för mig då. min äl har varit extremt oregelbunden så har kanske bara varit i ett tidigare skede än jag trodde. Grattis till dig att allt gått så bra!
  • Sun 1 Sep 2019 20:12
    #9

    Tänkte jag ska meddela er här att hcg hade stigit från 3300 i torsdags och 9800 idag så det bådar väldigt gott! Vul inbokat nästa onsdag :)

  • Sun 1 Sep 2019 21:03
    #10
    Carolinam skrev 2019-09-01 20:12:56 följande:
    Tänkte jag ska meddela er här att hcg hade stigit från 3300 i torsdags och 9800 idag så det bådar väldigt gott! Vul inbokat nästa onsdag :)
    Grattis så långt då!
  • Wed 25 Sep 2019 17:51
    #11

    Det är svårt med tidigt VUL.. Vi gjorde ett då jag fått ett missfall och blev gravid direkt efter innan ens mensen hann komma tillbaka.

    Så vi ville se att det var en ny graviditet och allt var som det skulle, räknade då att vi skulle vara i V.6.

    Läkaren sa direkt att hon inte tyckte att det såg normalt ut, det har en ny graviditet, men hon såg bara en fostetsäck en liten prick och ingen gulesäck. Hon dömde ut graviditeten och sa att jag skulle invänta en blödning.

    Men ingen blödning kom och här sitter jag nu gravid i v.23 med en livlig sparkande pojke i magen..

Svar på tråden Avstannad grav eller tidigare gången än vi trott, nån mer?