Inlägg från: Anonym (dummerjöns) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dummerjöns)

Lång ögonkontakt

annabellelee skrev 2019-08-30 21:12:59 följande:

Det är ett tecken på att man får "kontakt" , men det kan vara en vänskaplig ickesexuell kontakt.

Om det är en man så inbillar han sig att hon är intresserad.
    Hände mig. Vi satt mitt emot varann på kafferasten. Hon vände sig mot mig och tittade mig rakt in i ögonen. Vi pratade inte just då, utan hon bara tittade mig plötsligt. Jag tyckte hennes blick var förförisk, lite utmanande.
    Hoho. Så fel jag hade.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 22:51:46 följande:
    berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..
    Inte mycket att berätta. Trodde hon var intresserad. Nope.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 23:06:48 följande:
    Hur gick du tillväga för att veta om hen var intresserad?
    Jag kontaktade henne, frågade om hon ville ses, det ville hon inte.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 11:00:05 följande:
    Intressant , jag har en kollega som uppför sig så. Jag har ofta kollat hur hon är mot andra, hon ler och har ögonkontakt. Men mot mig ser hon allvarlig ut typ. Men hon söker mig mer än dubbelt mot de andra för att prata/fråga om allt möjligt.
    Jag utgår från att du är man. Du inbillar dig.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 07:58:58 följande:
    Fast då tog du ändå steget. Bättre att göra något än att ångra att man inte gjorde något..
    Ja. fast många tyckte att jag inte skulle göra det. Och alla visste att hon inte var intresserad. Ironiskt, för i den här tråden är det många som tycker det är svårt att veta om den andre är intresserad.
  • Anonym (dummerjöns)

Läst mycket om attraktion och signaler. Betyder inte ett dugg om en tjej ler och tittar på dig. Tjejer är ofta vänskapliga. Män däremot, inbillar sig alltid intresse.

• Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 12:00:55 följande:
    Jag som är TS är kvinna. Personligen låser jag aldrig blicken i någon annans ögon och ler om vi inte har en konversation, då kan jag titta lite längre men aldrig att bara sitta och le och titta in i ögonen. Gör jag det är jag intresserad. Jag är ganska noga med att inte uppmuntra någon om jag inte gillar personen tillbaka. Men är jag attraherad kollar jag gärna djupt och länge in i ögonen under förutsättning att de låter mig göra det.
    Var där jag läste henne fel. Hon log inte när hon tittade mig ögonen. Såg bara sexig ut.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 12:14:54 följande:
    Var där jag läste henne fel. Hon log inte när hon tittade mig ögonen. Såg bara sexig ut.
    Däremot log hon alltid annars när vi sågs, hon var alltid glad över att se mig. Så jag trodde det tydde på intresse.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 12:23:32 följande:
    Var hon singel då? En del är ju intresserade av andra även om de är upptagna men sen när det väl gäller backar de eftersom de är upptagna.
    Ja, hon var singel.
  • Anonym (dummerjöns)
    Pissarro2 skrev 2019-08-31 21:12:07 följande:
    Jo det kan absolut betyda något! Gör hen det bara med en person så är det nog  nån form av intresse. Men man måste ju få en helheltbild och läsa in andra saker också
    Man kan alltså vrida och vända på det hur mycket som helst. Och ingen kan med säkerhet veta om en annan människa är intresserad?
Svar på tråden Lång ögonkontakt