Inlägg från: Anonym (Härligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Härligt)

Lång ögonkontakt

Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-30 22:44:10 följande:

Om det är en man så inbillar han sig att hon är intresserad.

Hände mig. Vi satt mitt emot varann på kafferasten. Hon vände sig mot mig och tittade mig rakt in i ögonen. Vi pratade inte just då, utan hon bara tittade mig plötsligt. Jag tyckte hennes blick var förförisk, lite utmanande.

Hoho. Så fel jag hade.

berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-30 22:54:44 följande:

Inte mycket att berätta. Trodde hon var intresserad. Nope.

Hur gick du tillväga för att veta om hen var intresserad?
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 11:00:05 följande:

Intressant , jag har en kollega som uppför sig så. Jag har ofta kollat hur hon är mot andra, hon ler och har ögonkontakt. Men mot mig ser hon allvarlig ut typ. Men hon söker mig mer än dubbelt mot de andra för att prata/fråga om allt möjligt.

Skönt att höra att jag inte är ensam med mitt udda beteende ;)
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 12:04:19 följande:

Vad får dig att göra så. Är det rädsla att göra bort sig, att hålla pokerface för att inte avslöja sitt intresse, eller ?  Jag är ganska bra på att läsa ögon, men hon är svår. Allt jag har att gå på är att hon söker mig ofta och att hennes pupiler ökar, men det kan dom göra även när någon är en bra och engagerad lyssnare. Ofta brukar kvinnor le och vara lite nervösa och många gånger så kan man se i ögonen och kroppsspråket.

Jag har ett intresse men hon är svår. Situationen är lite svår , eftersom det är på jobbet. Men jag är helt klart intresserad.

Ja det kan man fråga sig.. ? Jag tror bara att jag blir helt tagen av situationen. Har nog aldrig upplevt något liknande tidigare. Svårt att beskriva.. Visst har jag en rädsla över att andra ska se att jag gillar personen. Det känns som att alla kan läsa mig som en öppen bok när jag tittar in i hans ögon. Det känns som jag blottar mig.

Så helst undviker jag "öppen" kontakt.. Dock har det varit svårt med tanke på att det oftast är folk runt i kring.

Ja det är en rätt så komplicerad situation för oss också. Dock så kommer jag nog inte att träffa på honom på jobbet framöver.

Tänker du göra något åt situationen ? För det låter som att hon är intresserad av dig. :)
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 14:10:58 följande:

Ja någon dag så får man ta det vidare, för det är sällan en tjej tar steget rätt ut. Sedan så vet jag inte om hon är singel, eller ja hon har nog inte ett fast förhållande iaf. Kanske dejtar å så. Hon är svår och lite mystisk. Det är det som lockar. Det är svårt att lära känna på jobbet då vi inte jobbar nära och alltid folk omkring eller bredvid.   Din ögonkaramell jobbar inte på ditt jobb då ?

Ja det händer nog inte lika ofta att en kvinna tar steget först men ibland så ;)

Tidigare var han min chef men inte nu längre och snart lär han nog byta jobb så jag lär inte se honom mer. Vi befinner oss ibland på samma ställe men nu händer det sällan. Vi träffar på varandra då och då men inte lika ofta som förut då han var min chef.
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 14:42:42 följande:

Kan faktiskt vara lättare om en slutar på jobbet. Då kan man kontakta och fråga ut. Får man en nej så syns man ju inte dagligen längre. Det blir ju inte stelt.

Jag är säker på att om hon slutar eller jag, så tvekar jag inte att fråga.

Jo det är sant Men känner väl lite sorg att jag inte kommer träffa på personen. Jag tror nog inte han lär ta kontakt med mig.. tyvärr.
Svar på tråden Lång ögonkontakt