Inlägg från: Anonym (dåså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dåså)

Lång ögonkontakt

Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 09:49:21 följande:
    Lång ögonkontakt, dvs att låsa blicken, tillsammans med ett leende ger jag aldrig om jag inte är intresserad.
    Så varför undrar du då?
    Är det någon som gett dig en lång blick och du hoppas att det ska betyda att han är intresserad och därför måste du fråga alla så de jag hålla med dig och du ska känna dig överlyckligt över att han känner som du gör?

Tror inte det är så stor skillnad mellan män och kvinnor vad en lång blick signalerar. Vad det sen betyder i praktiken kan ju ingen annan än den som ger blicken avgöra. Det behöver liksom inte betyda att han är dödskär och vill leva resten av sitt liv med dig, vad han tänker vet bara han och man ska nog inte tolka in allt för mycket i en blick, utan se det för vad det är, en blick, resten finns mest i ens egen fantasi och drömmar.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 12:55:39 följande:
    I mitt fall var det ju att vi satt tillsammans, han mittöver mig och jag sa något till en annan person och skrattade. Sen när jag tittade upp så möttes våra blickar och hakade fast och vi båda log. Jag vet inte om vi tittade upp samtidigt eller om han hade haft blicken på mig när jag skrattade innan jag kollade upp.
    Om du vill veta vad han tänker får du väl fråga honom?
    Allt annat är ju gissningar, drömmar och förhoppningar.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 12:40:35 följande:

Faktum är att män är dummerjönsar. Vi antingen missar signalerna, eller inbillar oss att kvinnan är intresserad.

Eller hur, säg det till min polare som är expert på att ragga upp tjejer och är en hejare på att både förstå och använda kroppsspråk och signaler för att linda dem runt sitt finger. Tycker mig snarare se att det är tjejerna som är naiva och inte fattar att han bara vill ligga.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 14:39:22 följande:
    Finns dummjönsar av båda könen.
    Sant, men man ska nog inte blanda ihop andras signaler med sina egna drömmar och önskemål. En signal som säger "jag är intresserad" betyder BARA jag är intresserad, det säger ingenting om vad man är intresserad av. Det visar sig senare.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 15:00:44 följande:
    Men... vad kan det vara för annat en person vill signalera om hen tittar länge på någon och småler när man inte ingår i en konversation? Min uppfattning är att man inte gör det om man inte har någon form av attraktion till personen, eller att man vill få den andre personen att tro att man är intresserad.

Sen om man ingår i en diskussion och pratar med varann så betyder det ju inte nåt intresse för då tittar man ju på varann helt naturligt. Eller om man märker att nån tittar på en och sen tittar på bort så bewgöver ju inte det betyda nåt heller. Men en blick som dröjer sig kvar och verkligen borrar sig in i någons ögon med ett leende, det sänder ju ut en väldigt stark signal om attraktion.
    Absolut, som jag skrev, så håller jag med om att såna signaler betyder oftast att man är intresserad.

MEN, det finns kanske lite mer att fundera över än om han är intresserad eller inte? Är han singel? Är TS singel? Vad vill TS och är det förenligt med vad han vill?

Bara för att han visar sitt intresse så betyder det inte att det är lämpligt, och TS ska kanske inte tolka in allt för mycket i en blick vilket många har en tendens att göra, speciellt om man varit intresserad av den andra ett tag. En sån blick betyder "jag är intresserad av dig", varken mer eller mindre.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 20:18:50 följande:
    Jo men det hela handlade väl om han var intresserad av henne, vare sig han är singel eller inte. Att någon är attraherad av en är väl det man eftersöker i första hand, sen om personen är singel så blir det lite mer problematiskt, men det var ju vad blicken betydde som vi analyserade, och attraktion/intresse är ju just det och ter sig på ungefär samma vis oavsett vilka hinder som finns.
    Om man bara vill snacka om den lilla detaljen, absolut... om man vill se helheten så nej. Jag förmodar att TS skrev tråden av en anledning, eller hur?
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 20:57:12 följande:

TS här, ja han är förmodligen intresserad/attraherad av mig men det finns saker som gör att han inte gör någon framstöt. Vi vet förmodligen båda två att vi är attraherade av varandra och frågan är vad man gör av det.

Är ni båda singlar?
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-03 12:54:51 följande:
    Nej han är upptagen men detta har jag bara vetat en kort tid. Jag får släppa det här nu. Han vet att jag är förtjust i honom och det är uppenbart att han inte vill gå vidare med något. Jag får försöka lägga fokus på annat.
    Ja det är nog bäst så Flört

Misstänkte att det var nåt sånt, du är inte direkt ensam om det, 9 av 10 "är han intresserad" tråd handlar just om att man själv eller den man fattat tycke för är upptagen. Man vet att det är fel och man borde lägga ner, men då man är så sugen så försöker man hitta vägar runt det (och sitt samvete). Man lägger ut frågan på forum och ser ok man får positiv feedback, vilket man nästan alltid får för det finns alltid någon som tycker det är ok och gjort likadant och så har man fått det man behövde för att gå vidare med det.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-03 15:27:26 följande:
    Det är ju nyligen jag fått reda på att han är upptagen. Det största i detta är inte det moraliska dilemmat (skjut mig) utan det att jag inte orkar analysera mera, orkar inte tänka och all anspänning som följer med..

Har själv för många år sen blivit väldigt attraherad av en man när jag redan hade pojkvän så jag vet att det händer. Då löste jag det så att jag gjorde slut med min pojkvän och blev ihop med den andre mannen. Det blev bra men jag kan inte vänta på saker som troligtvis aldrig kommer att ske. Han kanske tycker jag är snygg men har ett jättebra förhållande med sin flickvän.
    Absolut, det är ju inte alls ovanligt och enligt mig helt naturligt att bli attraherad av andra när man är i ett förhållande, man slutar ju inte känna attraktion eller ha känslor för att man blir ihop med någon. Det viktiga är att man är ärlig med sin partner, kör med öppna kort och inte går bakom ryggen. 

I din tidigare erfarenhet var ju du upptagen och då var det ju du som kunde avgöra hur det skulle skötas gentemot din partner, i det här fallet är det ju inte du utan han som avgör det, och det kan ju som du säger skapa en del komplikationer. Och om du vill slippa komplicerade dramer så är det kanske bäst att släppa det för det blir nästan alltid komplicerat när någon är upptagen.
Svar på tråden Lång ögonkontakt