• Anonym (Jag)

    CBD, hjälp mig förstå!

    Jag vill prova cbd-kapslar för min ångest och jag läser och läser men förstår inte, ÄR det olagligt eller inte? Kan man råka illa ut om man köper det? Hittat en sida där de påstår att deras är helt utan THC, men kan man lita på det? Nån som vet?

  • Svar på tråden CBD, hjälp mig förstå!
  • Anonym (Kate)

    Ja, det är olagligt då det klassas som både narkotika och läkemedel av Läkemedelsverket. De som säljer CBD-olja bryter mot läkemedelslagen då de påstår att oljan botar och lindrar både det ena och det andra (vilket är själva definitionen av ett läkemedel).

    Om du har hälsoproblem gå till ett apotek eller uppsök vården. Länk nedan till senaste nyheten om CBD.

    www.lakemedelsvarlden.se/dom-i-forvaltningsratten-fortsatt-forbud-mot-cbd-produkter/

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kate) skrev 2019-08-31 16:37:18 följande:

    Ja, det är olagligt då det klassas som både narkotika och läkemedel av Läkemedelsverket. De som säljer CBD-olja bryter mot läkemedelslagen då de påstår att oljan botar och lindrar både det ena och det andra (vilket är själva definitionen av ett läkemedel).

    Om du har hälsoproblem gå till ett apotek eller uppsök vården. Länk nedan till senaste nyheten om CBD.

    www.lakemedelsvarlden.se/dom-i-forvaltningsratten-fortsatt-forbud-mot-cbd-produkter/


    Hur kan det vara narkotika när det är helt utan thc?

    Vården har inte kunnat hjälpa mig, har hört mycket gott om cbd, därav vill jag prova det.
  • Anonym (Lagligt)

    CBD olja / kapslar UTAN THC är LAGLIGT i Sverige.

    Det är ämnet THC som gör dig berusad/påverkad och är olaglig men det finns flera alternativ som är lagliga att bruka som endast innehåller CBD och inte det OLAGLIGA ÄMNET THC.

    www.kosttillskottguiden.nu/halsokost/cbd-olja

  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-31 16:40:18 följande:

    Hur kan det vara narkotika när det är helt utan thc?

    Vården har inte kunnat hjälpa mig, har hört mycket gott om cbd, därav vill jag prova det.


    Min sambo har ADD. Han använder kosttillskott med CBD utan THC och han mår betydligt bättre av att använda CBD än receptbelagda läkemedel som innehåller amfetamin.

    Jag har bekanta och vänner som lider av ångest och fibromyalgi och som använder också CBD och mår mycket bättre av det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lagligt) skrev 2019-08-31 17:23:21 följande:

    Min sambo har ADD. Han använder kosttillskott med CBD utan THC och han mår betydligt bättre av att använda CBD än receptbelagda läkemedel som innehåller amfetamin.

    Jag har bekanta och vänner som lider av ångest och fibromyalgi och som använder också CBD och mår mycket bättre av det.


    Vart köper han det? Är jättenojjig för att bli anklagad för något.
  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-31 17:37:43 följande:

    Vart köper han det? Är jättenojjig för att bli anklagad för något.


    Sidan som jag länkade.

    Den är helt säker och laglig och dom uppdaterar senaste laganordningar som sker, senaste är från 31/7-2019.

    Allt är utan THC och är enbart CBD, därav lagligt. CBD gör dig inte påverkad
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lagligt) skrev 2019-08-31 17:44:34 följande:

    Sidan som jag länkade.

    Den är helt säker och laglig och dom uppdaterar senaste laganordningar som sker, senaste är från 31/7-2019.

    Allt är utan THC och är enbart CBD, därav lagligt. CBD gör dig inte påverkad


    Kan man köpa därifrån? Jag länkades vidare till andra sidor.
  • Anonym (Lagligt)
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-31 17:50:07 följande:

    Kan man köpa därifrån? Jag länkades vidare till andra sidor.


    Om länken strular så googla kosttillskottsguiden.se

    Men ja, du kan köpa därifrån.

    Googla annars nordic medcan, dom är också lagliga och säljer produkter utan THC
  • SamvH
    CBD kan vara ett stort ämne att prata om. Om du klickar HÄR kan du läsa mer om vad CBD i allmänhet är. Dessutom tror jag inte att du kan hitta CBD-olja utan THC. Producenter brukar få sitt THC-belopp till mindre än 0,2% för att vara lagligt i Europa. Jag tror inte att du kan bli arresterad för att använda CBD-olja eftersom det är ett hälsotillskott och inte ett läkemedel. Om du letar efter en pålitlig leverantör föreslår jag att du tittar på: CIBDOL
  • LivingLegends

    CBD är lagligt sålänge det inte inte innehåller THC!

    Jag köper från Qanoid, mitt paket blev stoppat i tullen förra veckan, förpackningen bruten men det skickades vidare utan problem eller påföljder. Det borde indikera att det är ok om tullen öppnar, kontrollerar och skickar vidare, tog 6-7 dagar för det att komma men oljan smakar bra, har aldrig vaknat så pigg på morgonen, jag är vanligtvis supertrött när jag vaknar!! Kör 15%/1500mg oljan

  • Bojs
    LivingLegends skrev 2020-10-05 06:24:33 följande:

    CBD är lagligt sålänge det inte inte innehåller THC!

    Jag köper från Qanoid, mitt paket blev stoppat i tullen förra veckan, förpackningen bruten men det skickades vidare utan problem eller påföljder. Det borde indikera att det är ok om tullen öppnar, kontrollerar och skickar vidare, tog 6-7 dagar för det att komma men oljan smakar bra, har aldrig vaknat så pigg på morgonen, jag är vanligtvis supertrött när jag vaknar!! Kör 15%/1500mg oljan


    Köper också från qanoid. Tycker deras 10 % olja smakar riktigt bra. Hejdå stress, dålig sömn och problem med magen. Kan verkligen rekommendera alla att testa cbd.

    Har du testat både 10 och 15%? 
  • LivingLegends
    Bojs skrev 2020-10-06 22:07:19 följande:
    Köper också från qanoid. Tycker deras 10 % olja smakar riktigt bra. Hejdå stress, dålig sömn och problem med magen. Kan verkligen rekommendera alla att testa cbd.

    Har du testat både 10 och 15%? 
    Jag har bara testat 15% oljan, började handla hos Qanoid precis nyss!

    Kul att flera och flera upptäckre CBD, nu har jag inga superproblem själv men det verkar hjälpa många när man kollar runt lite
  • Anna993
    Anoniem (I) schreef 31-08-2019 17:37:43 het volgende:
    Waar koopt hij het? Ik ben erg blij ergens van beschuldigd te worden.
    U kunt CBD op veel websites online kopen, maar ik moet u adviseren om niet bij een leverancier als Amazon te kopen, dit zal waarschijnlijk van zeer lage kwaliteit zijn. Persoonlijk koop ik van https://www.cbdcibdol.se/ omdat een vriend van mij het mij heeft aanbevolen.
Svar på tråden CBD, hjälp mig förstå!