• Anonym (Jag)

CBD, hjälp mig förstå!

Jag vill prova cbd-kapslar för min ångest och jag läser och läser men förstår inte, ÄR det olagligt eller inte? Kan man råka illa ut om man köper det? Hittat en sida där de påstår att deras är helt utan THC, men kan man lita på det? Nån som vet?

• Svar på tråden CBD, hjälp mig förstå!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kate) skrev 2019-08-31 16:37:18 följande:

Ja, det är olagligt då det klassas som både narkotika och läkemedel av Läkemedelsverket. De som säljer CBD-olja bryter mot läkemedelslagen då de påstår att oljan botar och lindrar både det ena och det andra (vilket är själva definitionen av ett läkemedel).

Om du har hälsoproblem gå till ett apotek eller uppsök vården. Länk nedan till senaste nyheten om CBD.

www.lakemedelsvarlden.se/dom-i-forvaltningsratten-fortsatt-forbud-mot-cbd-produkter/

Hur kan det vara narkotika när det är helt utan thc?

Vården har inte kunnat hjälpa mig, har hört mycket gott om cbd, därav vill jag prova det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lagligt) skrev 2019-08-31 17:23:21 följande:

Min sambo har ADD. Han använder kosttillskott med CBD utan THC och han mår betydligt bättre av att använda CBD än receptbelagda läkemedel som innehåller amfetamin.

Jag har bekanta och vänner som lider av ångest och fibromyalgi och som använder också CBD och mår mycket bättre av det.

Vart köper han det? Är jättenojjig för att bli anklagad för något.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lagligt) skrev 2019-08-31 17:44:34 följande:

Sidan som jag länkade.

Den är helt säker och laglig och dom uppdaterar senaste laganordningar som sker, senaste är från 31/7-2019.

Allt är utan THC och är enbart CBD, därav lagligt. CBD gör dig inte påverkad

Kan man köpa därifrån? Jag länkades vidare till andra sidor.
Svar på tråden CBD, hjälp mig förstå!