Stel i nacken, yrsel, feber och förkylning
Hej
Är orolig för en grej. Fick ont i halsen i torsdags, trött och orkeslös och feber. Sedan försvann halsontet. Blev snorig och täppt istället. Är väldigt yr, känns liksom ostabilt att gå ens. Är också väldigt stel i nacken. Kan inte få ner nacken så långt, när jag kollar ner. Det bara sträcker i nacken då om jag försöker tvinga ner den. Men det går inte då heller hur mycket jag än försökte. Har ca 38 i feber, haft hela tiden.
Gick till jouräkarcentralen häromdagen. Det var en läkare som i princip undrade vad jag var orolig för. Han gjorde lite tester, där jag fick tex ta på min näsa osv. Sen det enda provet de tog var snabbsänkan. Sen fick jag hem. Han hade inte ens en förklaring till varför det var så. Jag frågade honom vad jag skulle göra, om jag tex skulle deixka mer ta Alvedon osv som vanligt. Sa att jag inte hade druckit sen kl 10. Då var kl 8 på kvällen. Men han sa att det inte behövdes. Att vissa dricker så lite bara.
Han kändes en aning oseriös? Eller är det bara jag
Klart man ska dricka? Det reagerade jag rätt mycket på. Jag blir också ledsen för att han inte ens hade en förklaring eller aning om vad det kunnat vara.
Kan man vara sån med vänlig förkylning? Min nacke har varit så stel och yrsel i 4 dagar nu. Kan inte komma ihåg att jag varit så stel i nacken innan. Har också fått göra att jag kanske har sträckt mig. Sträckt mig!?? När då? Det känns inte ens likadant.
Blir så ledsen.