Ma som upptäcks vid RUL - hur vanligt?
Jag är gravid i vecka 16. Vi har drygt två veckor kvar till rul. Innan denna graviditet har vi två misslyckade i bagaget, en ofostrig som upptäcktes v.12 och ett utomkvedshavandeskap som resulterade i att en av mina äggledare fick plockas bort. Efter denna operation trodde jag att det var kört och att jag aldrig skulle få ett barn, så gissa chocken när plusset kom bara 6 veckor efteråt. Vi har fått två tidiga ultraljud, det senaste gjordes 9+0 och då såg allt bra ut. Jag har nu senaste veckorna haft en konstig känsla av att inte allt står rätt till.. varför vet jag inte riktigt, jag har ännu symptom och till och med kräks då och då trots att dom flesta säger att illamående brukar ha gått över såhär sent, jag har foglossning så jag vissa dagar knappt kan gå, halsbränna, ja en hel massa symptom som jag försöker se till positivt att graviditeten iaf går framåt. Ändå kan jag inte släppa denna oro att bebis ska ha dött och jag är livrädd för rul samtidigt som jag helst skulle vilja ha det nu nu nu bara för att få veta hur det ligger till.
Är det någon som varit med om att hjärtat slutat slå vid senare veckor och kan berätta hur det kändes? Hade ni haft tanken på det innan eller kom det som en chock? Slutade symptomen eller fortsatte allt som vanligt?