Inlägg från: Anonym (Gå ut?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gå ut?)

Min 2 åring vill bara somna i min famn

Vårt barn tog också eeeeeeevigheter att natta när vi låg bredvid, och hon höll på och skulle peta i ögonen på oss mm så det var inte mysigt alls utan bara irriterande. Till slut tröttnade jag och sa att hon fick somna själv medan jag grejade utanför. Då var hon ca 2 år. Givetvis hade vi en mysstund först med saga och godnattkram men sen gick jag ut. Första kvällen ropade hon 1000 gånger och hoppade upp ur sängen så jag fick leda tillbaka henne, men efter en vecka somnade hon på 10-30 min istället för timmar. Helt underbart! Man får vara lite sträng och inte rusa in för minsta lilla, samt avstyra alla "jag är törstig" och "jag är hungrig" genom att hänvisa till att barnet både ätit och druckit precis innan läggdags.

• Anonym (Gå ut?)
    EvaSvensson88 skrev 2019-09-01 18:40:41 följande:

Ja det kanske är värt att testa! Jag har bara tänkt att om hon inte kan komma till ro om vi inte är nära så kommer det bli värre om vi lämnar rummet. Men det kanske är just för att vi är i rummet som hon vill ha oss nära... Hon sover ju genom natten mycket tack vare att hon sover i eget rum. Tack!

Barn är såklart olika men i vårt fall blev det mer och mer uppenbart att dottern använde oss för att hålla sig sysselsatt och vaken. När hon var ensam blev det tråkigt och hon kunde somna fortare.
Svar på tråden Min 2 åring vill bara somna i min famn