• Idaa86

MISSFALL

Hej! Jag har hört att om man har sett ett pickande hjärta i v. 9 så minskar risken ganska mycket för tidiga missfall. Jag har haft två tidiga missfall i v. 6 och ett MA. Då upptäckte de att fostret dött i v. 8-9 när jag började blöda i v. 13. Nu är jag gravid i v. 22 och har verkligen försökt att ta en dag i taget och lyssnat på kroppen. Men herregud vilken noja allt har varit och jag kan inte påstå att jag har njutit av graviditeten so far. Hoppas att du kan göra det i fortsättningen så går så småningom veckorna ganska fort!

Lycka till! Kram!

• Idaa86

Det brukar vara ?lättare? att få vul om man haft missfall tidigare. Jag fick komma på ett i v.9 pga mina tidigare missfall. Det är säkert olika, men om du säger att du är oroar dig så hoppas jag de tar dig på allvar. Jag köpte även en angelsound i v. 15-16 där nångång och har lyssnat en eller två gånger sen dess. Det har lugnat ner mig.

• Idaa86

Får du gå hela vägen fram till RUL? Annars brukar man bli erbjuden ett KUB test i vecka 12-14. Kanske inte är så i ditt landsting. Då tycker jag du ska boka på en privat klinik för att lugna dina nerver.

Svar på tråden MISSFALL