• idape

    Kronisk spänningshuvudvärk

    Hej!

    Behöver höra någon annan som varit med om detta! För ca 2 år sedan började jag känna mig yr och illamående i perioder. Sedan över en natt slog spänningshuvudvärken till och har hållet i sig sedan dess. Har bättre och sämre dagar men har spänningshuvudvärk och yrsel nästan dagligen. Så här länge!! Gick till läkare där i början gör jag var rädd för hjärntumör men undersökningar visade inget. Gjorde dock ingen röntgen då dom inte tyckte det behövdes. Dom tyckte jag skulle gå till sjukgymnast med spända muskler för jag har väldigt ont i nacke och axlar och skulderblad och då fram till pannan. Fick övningar av sjukgymnast men här står jag likadan. Nu oroar jag mig att det ändå är nåt farligt!! Kan det vara en hjärntumör såhär långt senare?? Då hade väl fler symptom visats? Kan det vara MS?? Eller kan man må såhär av spända muskler i nacken?!

  • Svar på tråden Kronisk spänningshuvudvärk
  • Bertram

    Gå till en naprapat, kan garantera att huvudvärken är borta efter första försöket!

  • Giftskåneman
    Bertram skrev 2019-09-02 17:29:35 följande:

    Gå till en naprapat, kan garantera att huvudvärken är borta efter första försöket!


    Olika från petson till person, testa, du kan ha tur och få hjälp/lindring
  • idape

    Åh vad underbart det hade varit!! Får testa!! Tack för svar!!

    Fler som vet nåt??


    Bertram skrev 2019-09-02 17:29:35 följande:

    Gå till en naprapat, kan garantera att huvudvärken är borta efter första försöket!


  • Bertram

    I mitt fall beror det på diskbråck, men det kan ju vara andra enklare orsaker som gör att du har spänningar i nacken. Jag får huvudvärk som ett brev på posten när nacken trilskas + även tinnitus, yrsel och extrem trötthet.

  • Woopsie

    Nu vet jag ju inte hur aktiv du var med sjukgymnastiken förstås, men för mig hjälpte det så mycket att träna upp axlar och nacke! så fort jag slarvar med träningen kommer huvudvärken tillbaka. Med styrketräning 3 ggr/vecka har jag huvudvärk ca 2 dagar i månaden, utan träning kanske 20.

  • Woopsie

    Och om huvudvärken varit likadan i två års tid och inte förvärrats känns elakartad hjärntumör väldigt osannolikt. Och ms har väl inte huvudvärk som främsta symptom heller?

  • idape

    Tack för svar!

    Hur fick du diskbråck och hur visste du att det var det?


    Bertram skrev 2019-09-02 22:17:33 följande:

    I mitt fall beror det på diskbråck, men det kan ju vara andra enklare orsaker som gör att du har spänningar i nacken. Jag får huvudvärk som ett brev på posten när nacken trilskas + även tinnitus, yrsel och extrem trötthet.


  • idape

    Hej! Tack för svar!

    Jag tränade varje kväll sjukgymnastikens övningar. Blev inte 2 ggr som jag egentligen skulle. Styrketräning har jag hört ska hjälpa. Hade du också både huvudvärk och yrsel?Jag är väldigt nojig av mig därav oron för allvarliga sjukdomar. Hjärntumör tänkte jag mer på godartad kanske långsamt växande. Men då borde väl mer än huvudvärk vara symptom? Huvudvärken har jag haft 1,5 års tid. Allt började för 2 år sedan med då illamående och yrsel kallsvettningar och lite ont i leder. Därav tänker jag MS. Kan känna av myrkrypningar i benen i bland också. Och lite ut i höger arm. Gjorde du också det?


    Woopsie skrev 2019-09-02 22:23:11 följande:

    Nu vet jag ju inte hur aktiv du var med sjukgymnastiken förstås, men för mig hjälpte det så mycket att träna upp axlar och nacke! så fort jag slarvar med träningen kommer huvudvärken tillbaka. Med styrketräning 3 ggr/vecka har jag huvudvärk ca 2 dagar i månaden, utan träning kanske 20.


  • brallison

    Gå till en naprapat och ev. en annan sjukgymnast. Min kompis hade också spänningshuvudvärk, läkare rekommenderade att hitta en sjukgymnast. Hittade en stark man från Iran, som bokstavligen streckte ut hennes nacke, så att låsningen släppte och med hans övningar försvan huvudvärken helt.

Svar på tråden Kronisk spänningshuvudvärk