• Tue 3 Sep 2019 10:11
    987 visningar
    10 svar
    +1
    10
    987

    Äggdonation 2020, vilka är med oss?

    Hej allihopa!

    Jag tänkte att jag startar en tråd för oss som planerar äggdonation 2020! :D vilka är med oss?!

    Om oss:

    Jag är 29 år gammal och min sambo Denny är 33 år gammal, han har en 4 årig son sedan tidigare. Jag själv kom i i klimakteriet när jag var 16 år, fick diagnosen som 22 åring. Vi har stått i kö nu till ÄD på Sahlgrenska sedan januari 2018. Förra veckan fick vi brev om att vi har kommit fram i kön :D Idag ska jag ringa och boka tid för nybesök! Så spännande :D

  • Svar på tråden Äggdonation 2020, vilka är med oss?
  • Sun 13 Oct 2019 22:23
    #1

    Ping! :)

  • Mon 14 Oct 2019 17:46
    #2

    Hej!

    Jag hoppar in här i din tråd. Vi står på kö på äggdonation efter flertalet misslyckade ivf:er. Tyvärr är kötiden lång, så vi får väl se om vi ens får en tid inom 2020 för detta. Men är gärna med och diskuterar och läser alla inlägg!

    //Pomona

  • Mon 14 Oct 2019 23:47
    #3

    Välkommen Pomona! :)

    Ja kötiden är ju så lång! Men känns som att det är värt det! :) vilket sjukhus står ni i kö till? :)

  • Wed 16 Oct 2019 18:16
    #4

    Vi står i kö i Umeå och vi har fått höra att kötiden är 2 år... känns så långt bort just nu och jobbigt när man vet att kötiden är kortare på andra kliniker.

    Kul att ni kommit fram i kön! Har ni hunnit med första mötet än? Hur var det? (Ni har inte kört IVF innan gissar jag, utan gått direkt på ÄD när ni väl hade bestämt er?)

  • Wed 16 Oct 2019 22:09
    #5

    Vi fick också höra att det var 2 års kötid på Sahlgrenska, men blev överraskade när det ?bara? tog 1 år och 7 månader! Snart är det eran tur med, så småningom :)

    Vi har hunnit med 2 st möten. Det första var med läkare och barnmorska, fick ta prover både två, vikt och längd samt att de gjorde en gynundersökning på mig :) andra besöket så lämna min sambo spermaprov och vi var på kuratorsamtalet. Nu väntar vi på att de ska godkänna oss, antingen imorgon eller nästa torsdag. Dom har sina teammöten på torsdagar då dom går igenom alla par och godkänner osv :) så nu väntar vi på att de ska höra av sig igen.

    Nej i och med att jag är i förtidigt klimakterie så gick vi rakt på ÄD, har ni gjort något IVF försök innan ni ställde er i kö? :)

  • Sat 28 Dec 2019 11:14
    #6

    Puffar upp tråden! :)

    Nu har vi fyra stycken embryon i frysen som väntar på oss! :D

  • Wed 8 Jan 2020 10:52
    #7

    Hej allihopa.. Hittade denna sidan idag då ja letar andra människor som har gjort äd.. vi ska göra vårt först nu i januari.

    Min fråga till er som gjort hur känns de för er mammor att de inte e ett ägg?? De e tung fråga för mig .. samtidigt som vi e glada så kan ja inte släppa tanken att de e ju inte mitt.. ????

    Mvh ia

  • Sat 11 Jan 2020 21:50
    #8
    Ia76 skrev 2020-01-08 10:52:40 följande:

    Hej allihopa.. Hittade denna sidan idag då ja letar andra människor som har gjort äd.. vi ska göra vårt först nu i januari.

    Min fråga till er som gjort hur känns de för er mammor att de inte e ett ägg?? De e tung fråga för mig .. samtidigt som vi e glada så kan ja inte släppa tanken att de e ju inte mitt.. ????

    Mvh ia


    En del saker får ta lite tid, man får sörja det man trodde skulle ske som sen inte gick vägen. 

    Vi har inte gjort ÄD än men planerar under våren. Misstänkte från början att det skulle kunna var att option, så jag har nog processat det under alla ivf:er (som inte gått vägen) och kan ärligt säga att det känns okej med någon annans ägg. Orättvist att det ska vara så svårt att bli gravid, men tacksam att det finns alternativ. Och häftigt hur det funkar!

    Har du hört talas om epigenetik? Under graviditeten så formas barnet inte bara av det dnd som ingår i spermier och ägg, utan även av kvinna som bär det. Min man och jag tänker på det som en "degklump" som formas under graviditeten. Vi behöver lite hjälp med själva leran, men det är ändå vårt/mitt.  

    Häng gärna på tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80113693-vi-som-planerar-aggdonation-2020 också, den är lite mer aktiv tror jag än den här. 

    Stort lycka till med er ÄD!!
    Planerar äggdonation 2020 | Tidigare: 2019 3 st IVF med 1 ET/försök, 1 IVF med 0 ET
  • Sat 11 Jan 2020 21:52
    #9
    sandraabinger skrev 2019-12-28 11:14:26 följande:

    Puffar upp tråden! :)

    Nu har vi fyra stycken embryon i frysen som väntar på oss! :D


    Härligt, grattis!! När blir det ET och vad är det som gjorde att det inte blev det på en gång utan frysta?
    Planerar äggdonation 2020 | Tidigare: 2019 3 st IVF med 1 ET/försök, 1 IVF med 0 ET
  • Mon 13 Jan 2020 20:00
    #10
    Smulantobe skrev 2020-01-11 21:52:47 följande:

    Härligt, grattis!! När blir det ET och vad är det som gjorde att det inte blev det på en gång utan frysta?


    Tack!! :) jag hoppas på att det blir i februari, väntar samtal från Sahlgrenska. Jag skulle först ha en menstruation, sedan spola livmodern vilket jag gjorde i fredags. Och sedan efter nästa menstruation har dom sagt att vi kan göra återföringen :)
Svar på tråden Äggdonation 2020, vilka är med oss?