• Anonym (Hm)

Finns mer sofistikerad form av utnyttjande bland kvinnor?

Det här med definitioner.

Somliga ser ner på tjejer som erbjuder sex som betalning. Hemskt och olagligt ja.

MEN

Vad kallas högutbildade självförsörjande tjejer som utnyttjar manliga vänner i form av sex mot betalning av hotellvistelser utomlands och som sällskap utan känslor?

Finns mer sofistikerad form av utnyttjande bland kvinnor?

• Svar på tråden Finns mer sofistikerad form av utnyttjande bland kvinnor?
  • Anonym (*)

Horor=billigt

Eskort=lyxigt

• Anonym (Hm)
    Anonym (Öh) skrev 2019-09-03 15:56:54 följande:

Vad menar du?

Som kvinnor som tackar ja för att besöka en manlig vän utomlands där mannen (vännen) bjuder på hotell för de två och måltider etc.

För mannen att få ha kvinnligt sällskap.

Kvinnan har egentliga inga känslor för sin manlige vän men utnyttjar situationen för att få vara på semester etc.
  • Anonym (Sara)

Om det handlar om prostitution dvs köp av sex kallas det för prostitution oavsett om betalningen sker i kontanter eller på annat sätt.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-03 16:18:25 följande:

Om det handlar om prostitution dvs köp av sex kallas det för prostitution oavsett om betalningen sker i kontanter eller på annat sätt.

Ett exempel: Jag har en Österrikisk manlig karriärsvän som jobbar på olika platser i Europa varje vecka. Han är i medelåldern, inga barn och ingen flickvän.

Han har en bra bästa kvinnlig kompis som har tagit en PhD och jobbar för ett multinationellt företag i Wien. De har känt varandra i tio år.

Hon försörjer sig själv, inga barn heller.

Den här tjejen får betalda hotellvistelser och flyg av honom och måltider då hon besöker honom i världen.

Hon har egen bra inkomst men de är inget par så undrar om det räknas som ett slags utnyttjande?
  • IceKitten

Det beror ju på motivationen.

Det är helt ok för att vänner att bjuda varandra på saker, resor, mat osv. Det är också helt ok att ha sex med andra bara för att man vill eller gillar sex. Man behöver inte vara förälskad eller ens attraherad, vissa har väldigt hög sexualitet och gillar sex helt enkelt. Om man sedan blandar dessa två situationerna så är det ingen form av utnyttjande eller prostitution.

Du behöver däremot släppa den där mannen... Jag känner igen scenario sedan innan här på FL och du har inte med deras relation att göra. Han verkar inte vilja ha något seriöst med dig, acceptera det.

• Anonym (Hm)
    IceKitten skrev 2019-09-03 16:33:12 följande:

Det beror ju på motivationen.

Det är helt ok för att vänner att bjuda varandra på saker, resor, mat osv. Det är också helt ok att ha sex med andra bara för att man vill eller gillar sex. Man behöver inte vara förälskad eller ens attraherad, vissa har väldigt hög sexualitet och gillar sex helt enkelt. Om man sedan blandar dessa två situationerna så är det ingen form av utnyttjande eller prostitution.

Du behöver däremot släppa den där mannen... Jag känner igen scenario sedan innan här på FL och du har inte med deras relation att göra. Han verkar inte vilja ha något seriöst med dig, acceptera det.

Vad menar du? Han vill bjuda ut mig på middag? Inte intresserad?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-03 16:27:20 följande:

Ett exempel: Jag har en Österrikisk manlig karriärsvän som jobbar på olika platser i Europa varje vecka. Han är i medelåldern, inga barn och ingen flickvän.

Han har en bra bästa kvinnlig kompis som har tagit en PhD och jobbar för ett multinationellt företag i Wien. De har känt varandra i tio år.

Den här tjejen får betalda hotellvistelser och flyg av honom och måltider då hon besöker honom i världen.

Hon har egen bra inkomst men de är inget par så undrar om det räknas som ett slags utnyttjande?

Om hon får dessa saker som betalning för sex så räknas det som prostitution. Hennes utbildningsgrad osv spelar ju ingen roll då.

Att ha en kompis på besök i sitt hem och bjuda denne på middag är inte olagligt. Att bjuda på middag som betalning för sex är det däremot. (Hur lagarna ser ut i Wien vet jag ej).

Vad menar du med utnyttjande?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-03 16:27:20 följande:

Om hon får dessa saker som betalning för sex så räknas det som prostitution. Hennes utbildningsgrad osv spelar ju ingen roll då.

Att ha en kompis på besök i sitt hem och bjuda denne på middag är inte olagligt. Att bjuda på middag som betalning för sex är det däremot. (Hur lagarna ser ut i Wien vet jag ej).

Vad menar du med utnyttjande?
  • Fjäril kär

Har du inte släppt den där mannen än?

Förr trodde du att de inte alls hade sex men det är alltså så egentligen?

Om dessa två människor är nöjda med sitt arrangemang så har du inte med det att göra. Då är frågan snarare vad du ska ha honom till? Av tidigare trådar så verkar han inte vilja släppa henne över huvud taget så då får du bli nästa älskarinna helt enkelt.

Svar på tråden Finns mer sofistikerad form av utnyttjande bland kvinnor?