Inlägg från: Fröken W |Visa alla inlägg
  • Fröken W

Vilken storlek babykläder första tiden?

Svårt att säga. Men ha några få plagg i 50 är mitt tips. Strl 56 hade min dotter länge, men hoppade nästan över strl 62. Så som sagt, köp några plagg i 50, 3-4 ombyten, och sedan några fler uppsättningar i strl 56. Om bebisen är liten så har ni några ombyten i 50 och kan ta er till en butik och köpa fler om det behövs. Många plagg går ju att ha trots att de är för stora också.

Sen är det ju olika hur stora storlekarna är. Polarn och Pyret är stora i storleken medan H&M är små. Lindex och Kappahl skulle jag säga är normala, dock upplever jag att Kappahls märke Newbie är rätt små i storleken.

• Fröken W
    JodiBabe skrev 2019-09-03 21:56:04 följande:

Noterar även storleksskillnaden på olika märken och att det är bättre har några extra set kläder om man bor i hyreshus med gemensam tvättstuga = vårt fall.

Angående senaste inlägget om att få små barn, där storlek 50 är stort. Hmmm... varken sambon och jag är så långa, var det så för er?

Så svårt, kanske är för tidigt ute med klädköp? Bf i slutet av november.

Kanske vänta en månad till med att köpa kläder. Då har det ju kommit mer kläder som är för höst/vinter. Nu är det ju mycket sommarkläder kvar i butikerna.
Svar på tråden Vilken storlek babykläder första tiden?