Inlägg från: JodiBabe |Visa alla inlägg
  • JodiBabe

Vilken storlek babykläder första tiden?

Hej!
    Känner mig ganska clueless i vilka storlekar man ska köpa i babykläder inför den första tiden...

Hur länge kan de ha storlek 50? Ska man ha ett set strlk 50, ett strlk 56 och ett set strlk 62? 

Syrrans barn var så stort så han kunde inte ens ha storlek 50. Men hur länge har de strlk 56 då?

Så svårt allt. Spöke

• Svar på tråden Vilken storlek babykläder första tiden?
  • JodiBabe

Wow! Tack alla, vilken respons!

Trodde jag skulle få svar först imorgon.

Ska kolla in Facebook-sidan som rekommenderades. Och satsa på några plagg i lite olika storlekar, som de flesta skriver.

Storlek 56 lät användbar. Kan nämligen tänka mig att min inte blir stor som syrrans, men man vet ju aldrig. Han fick också hoppa till storlek 62 snabbt.

• JodiBabe

Noterar även storleksskillnaden på olika märken och att det är bättre har några extra set kläder om man bor i hyreshus med gemensam tvättstuga = vårt fall.

Angående senaste inlägget om att få små barn, där storlek 50 är stort. Hmmm... varken sambon och jag är så långa, var det så för er?

Så svårt, kanske är för tidigt ute med klädköp? Bf i slutet av november.

• JodiBabe

Hej!
    Läser alla svar och tar till mig. Kan ju konstatera att det är väldigt olika och att, precis som ni säger, det kan vara bra att vänta lite. Samt att det går snabbt att beställa hem i efterhand. Glad

• JodiBabe
    BuoBä skrev 2019-09-03 22:00:13 följande:

Vårt barn följde den här tabellen ganska bra upp till 2 år, förutom att stl 50 bara passade i 2 veckor och stl 68 hoppade vi över helt.

barnstorlekar.se/storleksguide/

Generellt kan man säga att när barnet är så långt som storleken heter, då är det dags att byta till nästa storlek. Och koftor är supergulligt, men extremt opraktiskt. Är det kyligt i vagnen är en filt eller åkpåse mycket smidigare.

Bra med storleksguide! Tack!
  • JodiBabe
    Fröken W skrev 2019-09-03 22:01:46 följande:
    Kanske vänta en månad till med att köpa kläder. Då har det ju kommit mer kläder som är för höst/vinter. Nu är det ju mycket sommarkläder kvar i butikerna.
    Jo är väl bäst. Tungan ute
Svar på tråden Vilken storlek babykläder första tiden?