• Anonym (.)

Svarar ni snabbt på sms?

Hur ofta svarar ni på sms?

Skriver en kompis är jag inte särskilt snabb men om tjejen skriver svarar jag i princip på en gång. Hon var sån mot mig förut också men idag kan hon ta flera timmar på sig. Vet inte om det är vanligt att det blir så mellan par eller att hon inte prioterar mig så mycket längre.

• Svar på tråden Svarar ni snabbt på sms?
  • Knappast nu

Jag svarar alltid direkt när jag läst det om inte det är så att jag är på väg någonstans & är rädd för att mitt svar genererar svar direkt från den andra med risk för att det blir stressigt. Då väntar jag tills jag har det lugnt igen. Kanske är du en sådan som stressar med massa frågor i tid och otid?

• Man48

Ja, direkt, men inte om ja kör, då stannar ja först.

• CitronTulo

Det beror på om det är viktigt, eller något som behöver ett svar överhuvudtaget?
    När jag är på jobbet eller håller på med något annat så kan det ta tid innan jag svarar om det inte är något superviktigt! Ibland kan det ta dagar..
    Min pojkvän svarar jag ofta fort, men vi har ganska nyligen träffats så det kommer plana ut lite med tiden..

• Anonym (Dålig på att svara)

Jag är USEL på att svara på mess. Är det vanliga sms tar det nån timme för de flesta att få svar, en del några dagar.

Är det messenger eller på Xbox så svarar jag ibland några veckor senare... :/

Jag är inte mycket för människor. Föredrar djur.

• sextiotalist

Nej det gör jag inte. Är det väldigt viktigt, så får de ringa, vilket sonen har lärt sig den hårda vägen.

• Fiona M

Nej.

Är det ngt brådskande svarar jag direkt, men "vanliga" SMS dröjer.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (.) skrev 2019-09-04 07:51:26 följande:

Hur ofta svarar ni på sms?

Skriver en kompis är jag inte särskilt snabb men om tjejen skriver svarar jag i princip på en gång. Hon var sån mot mig förut också men idag kan hon ta flera timmar på sig. Vet inte om det är vanligt att det blir så mellan par eller att hon inte prioterar mig så mycket längre.

Beror ju på vad jag håller på med. Och det har också, när jag dejtat, berott på hur intresserad jag är.

Min erfarenhet är att det där är ett tecken på att intresset svalnar. Jag har upplevt det själv åt båda hållen. När beteendet ändras, från att ha svarat snabbt, berättat vad man gör och är, till att vänta timmar innan man svarar och inte har en någon synbar anledning till det och inte längre vill dela vad man håller på med. Då är intresset mindre.

Har personen däremot gjort något, varit på resa, mycket på jobbet, mycket hemma, då förväntar jag mig inte snabba svar. Men när det mer och mer blir en ursäkt för att inte höra av sig så tänker jag att intresset är mindre generellt. Den man tycker om tar man sig ju tid för. 
  • cosinus

När jag ser dem, har inga notifieringar på sms mer än att telefonen vibrerar lite och det missar jag lätt. Sen så har jag heller inga banderoller eller annat utan det blir bara en diskret liten 1:a på iconen. 

Så svaret är allt från 5 sekunder till några timmar.

• Anonym (Dålig på att svara)
    cosinus skrev 2019-09-04 10:04:16 följande:

När jag ser dem, har inga notifieringar på sms mer än att telefonen vibrerar lite och det missar jag lätt. Sen så har jag heller inga banderoller eller annat utan det blir bara en diskret liten 1:a på iconen. 

Så svaret är allt från 5 sekunder till några timmar.

Så har jag oxå. Alla notiser gör en tokig!
  • CitronTulo
    Anonym (qwerty) skrev 2019-09-04 09:52:45 följande:
    Beror ju på vad jag håller på med. Och det har också, när jag dejtat, berott på hur intresserad jag är.

Min erfarenhet är att det där är ett tecken på att intresset svalnar. Jag har upplevt det själv åt båda hållen. När beteendet ändras, från att ha svarat snabbt, berättat vad man gör och är, till att vänta timmar innan man svarar och inte har en någon synbar anledning till det och inte längre vill dela vad man håller på med. Då är intresset mindre.

Har personen däremot gjort något, varit på resa, mycket på jobbet, mycket hemma, då förväntar jag mig inte snabba svar. Men när det mer och mer blir en ursäkt för att inte höra av sig så tänker jag att intresset är mindre generellt. Den man tycker om tar man sig ju tid för. 
    När man inte är lika angelägen om att svara på ett sms från någon man dejtar så håller jag med om att det nog är så att intresset börjar svalna..
    Men när det gäller någon man har ett seriöst (längre) förhållande med så kan det nog även bero på att man inte är lika bekräftelsesökande längre och därför inte skickar/svarar på sms i samma omfattning? Så brukar det vara för mig!

• Anonym (Gift)

Beror på vem som skickar och vad det gäller.

Efter 15 års äktenskap vet vi båda två att saker kan vänta tills vi möts hemma så sms får sällan svar , i annat fall så ringer han/jag upp och tar svaret via telefon.

Exet som messar angående barnen får svar direkt.

SMS från olika personer som jag har uppdrag tillsammans med i tex en styrelse eller i min kör, eller annat mer viktigt ja de får också svar direkt.

Kompisar som skickar länkar, berättar något kul, bekräftar något jag frågar om etc får sällan eller aldrig svar.

• Anonym (Anna)

Olika. Beror på vad jag gör (ser kanske inte det med en gång), var jag är, vem det är ifrån, vad det står.

• Anonym (Mellan)

Brukar försöka svara snabbt för jag räknar med att den som skickat uppskattar det. Dock beror det ju på vad jag gör just då. Det är inte så att jag släpper allt jag har i händerna bara för att svara på ett mess. Är det akut vill jag helst att personen ringer istället.

• flygrl

Det beror väl på vem som messar, va det gäller, när och var jag får det osv. Är det uppenbart viktigt och brådskande svarar jag genast, annars kan det dröja lite eller ibland tyvärr lite mer än så. Jag behöver ibland tid att fundera igenom va jag ska skriva.

• Anonym (Beror på)

Beror på vem som skriver, oftast svarar jag inom en timme.

• Anonym (hmm)

Jag brukar svara ganska omgående om jag ser att jag fått sms, men föredrar att ringa upp om det är något särskilt då det går mycket snabbare att bestämma något så än att smsa fram och tillbaks i timmar.

Svar på tråden Svarar ni snabbt på sms?