Anonym (.) skrev 2019-09-04 07:51:26 följande:
Hur ofta svarar ni på sms?
Skriver en kompis är jag inte särskilt snabb men om tjejen skriver svarar jag i princip på en gång. Hon var sån mot mig förut också men idag kan hon ta flera timmar på sig. Vet inte om det är vanligt att det blir så mellan par eller att hon inte prioterar mig så mycket längre.
Beror ju på vad jag håller på med. Och det har också, när jag dejtat, berott på hur intresserad jag är.
Min erfarenhet är att det där är ett tecken på att intresset svalnar. Jag har upplevt det själv åt båda hållen. När beteendet ändras, från att ha svarat snabbt, berättat vad man gör och är, till att vänta timmar innan man svarar och inte har en någon synbar anledning till det och inte längre vill dela vad man håller på med. Då är intresset mindre.
Har personen däremot gjort något, varit på resa, mycket på jobbet, mycket hemma, då förväntar jag mig inte snabba svar. Men när det mer och mer blir en ursäkt för att inte höra av sig så tänker jag att intresset är mindre generellt. Den man tycker om tar man sig ju tid för.