• Wed 4 Sep 2019 09:47
    3313 visningar
    12 svar
    12
    3313

    Såg inget foster på vul vecka 5+6

    Hej,

    Vill dela mina tankar och gärna höra era erfarenheter om ni varit med om liknande.

    Igår var vi och gjorde ett tidigt ultraljud då jag trodde att jag var i vecka 7 (6+6). Man hittade inget foster på ultraljudet och gjorde då ett vul som inte heller visade något. Barnmorskan konstaterade att det var en graviditet utan foster och ville skicka mig vidare till en läkare. Barnmorskan gick iväg och räknade lite på hur långt gången graviditeten var och kom tillbaka och hade räknat ut att jag bara var i vecka 5+6 och trodde då att det kunde vara för tidigt att se ett foster. Fick en ny tid om två veckor. 

    Är det någon som varit med om samma sak och sedan sett ett levande foster? Jag är verkligen inte hoppfull och ställt in mig på att det är en graviditet utan foster tyvärr :( 

  • Svar på tråden Såg inget foster på vul vecka 5+6
  • Anonym (Inte jag)
    Wed 4 Sep 2019 10:13
    #1

    Jag har inte vart med om det MEN det finns faktist en hel del trådar om andra kvinnor som har vart i samma/liknande situation som dig.

    Sen läste jag i tidningen härom veckan (tror det var Aftonbladet) att en tjej var gravid men enligt läkare så var det ofostrig graviditet. Läkaren skickade med cytotec men tjejen kände på sig att något inte stämde. Hon tog inte tabletterna och 2 veckor senare såg läkare ett hjärta och en normal graviditet.

  • Anonym (:))
    Wed 4 Sep 2019 17:40
    #2

    Har du tagit blodprov?

    För hcg kan du se om blodvärderna går upp,

    Och nej man kan inte se ett foster så tidigt, så oroa dig inte. Först kan man se gulsäcken , o sedan fostret i v 8 för att vara helt säker, håller tummarna för dig! :)

  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Wed 4 Sep 2019 18:02
    #3

    Jag va med om exakt samma i somras. Två veckor senare fanns ett foster med hjärtslag. Är ni i v 17 (16+5).

  • Anonym (Inte jag)
    Wed 4 Sep 2019 18:14
    #4
    Anonym (Inte jag) skrev 2019-09-04 10:13:40 följande:

    Jag har inte vart med om det MEN det finns faktist en hel del trådar om andra kvinnor som har vart i samma/liknande situation som dig.

    Sen läste jag i tidningen härom veckan (tror det var Aftonbladet) att en tjej var gravid men enligt läkare så var det ofostrig graviditet. Läkaren skickade med cytotec men tjejen kände på sig att något inte stämde. Hon tog inte tabletterna och 2 veckor senare såg läkare ett hjärta och en normal graviditet.


    Man kan se. Jag var i v.6+0 och då såg vi ett tickande hjärta. Men likaväl som man kan se, så behöver det inte gå att se ändå
  • Wed 4 Sep 2019 18:50
    #5

    Jag var med om exakt det faktiskt. Trodde jag var 6+3 men blev flyttad till 5+6, inga hjärtslag men såg ut som en frisk graviditet i övrigt. Två veckor senare syntes hjärtslagen????????

  • Wed 4 Sep 2019 18:51
    #6
    +1
    Entriss skrev 2019-09-04 18:50:34 följande:

    Jag var med om exakt det faktiskt. Trodde jag var 6+3 men blev flyttad till 5+6, inga hjärtslag men såg ut som en frisk graviditet i övrigt. Två veckor senare syntes hjärtslagen????????


    Alla frågetecken är smajlisar egentligen :)
  • Thu 5 Sep 2019 09:45
    #7

    Nej dom tog inget blodprov. Vissa skriver att dom ser ett hjärta ticka i vecka 6 och andra skriver att det är för tidigt att se. Man blir helt förvirrad Tyst

    Tack för att du håller tummarna :) 

  • Thu 5 Sep 2019 09:47
    #8
    Anonym (Gravid med nr 3) skrev 2019-09-04 18:02:55 följande:

    Jag va med om exakt samma i somras. Två veckor senare fanns ett foster med hjärtslag. Är ni i v 17 (16+5).


    Åh hopp finns alltså. Vad sa dom till dig på ultraljudet? Att det var för tidigt eller en ofostrig graviditet?  Vilken vecka var du i då? Och Grattis!! :)
  • Thu 5 Sep 2019 10:54
    #9

    Så tidigt såg vi bara en gulesäck och att det var en graviditet men inget foster. Hjärtslag såg vi närmare vecka 7-8. Hon är 3,5 år nu så nog var det ett foster där

  • Anonym (Inte jag)
    Thu 5 Sep 2019 10:57
    #10
    Josalines skrev 2019-09-05 09:45:32 följande:

    Nej dom tog inget blodprov. Vissa skriver att dom ser ett hjärta ticka i vecka 6 och andra skriver att det är för tidigt att se. Man blir helt förvirrad 

    Tack för att du håller tummarna :) 


    I vecka 6 kan det vara för tidigt. V.6 är 5+0 och 5+6.

    Jag såg ett tickande hjärta i v.7 (6+0)

    Sen beror det på, i de tidiga veckorna så utvecklas embryona olika, därför kan vissa se medan somliga måste vänta lite
  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Thu 5 Sep 2019 15:56
    #11
    Josalines skrev 2019-09-05 09:47:27 följande:

    Åh hopp finns alltså. Vad sa dom till dig på ultraljudet? Att det var för tidigt eller en ofostrig graviditet?  Vilken vecka var du i då? Och Grattis!! :)


    De sa att de såg en hinnesäck och gulesäck som stämde överens med antalet veckor, trodde jag va i v 7 6+5-6 något. Men de hittade inget foster. Hon sa att det nog va för tidigt, vilken hon sa redan innan hon gjorde vul. Kom som sagt tillbax 2 veckor senare och då fanns där ett foster med hjärtslag. På kub blev vi sedan framflyttade igen så vet inte varför de inte såg något på första men fostret kanske va lite segt i starten.

    De sa aldrig något som ofostrig graviditet. Utan hon sa grattis och skrev till och med ut en bild som jag fick. Fick känslan av att hon va ganska säker på att de bara va för tidigt.
  • Anonym (Lina)
    Thu 5 Sep 2019 21:06
    #12

    Var med om exakt samma. Har regelbunden mens, vet alltid när den ska komma o att ägglossning sker 14 dagar innan. Gjorde Vul i v 6+6 syntes bara hinnsäck och gulesäck. Bm sa v5+6. Omöjligt tänkte jag. jag hade ju plussat starkt på Bim dagen ca 2 v innan vul. Helt inställd på att det var en ofostrig grav. Mina andra 2 grav har man sett tydliga hjärtslag i den v. En v senare syntes foster o hjärta tydligt bm sa V6+6. Visade sig att jag just den mån råkat ha ägglossning en v senare av någon anledning o att jag plussat bara en v efter ägglossningen.

Svar på tråden Såg inget foster på vul vecka 5+6