• Anonym (Katrin)

    Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande

    Jag är i ett monogamt heteroförhållande med en man jag älskar. Vi har pratat om det faktum att jag är bi och tänder på tjejer.

    Han verkar obekväm med om jag skulle va med en tjej och säger att han inte vill veta om det isåfall. Ingen annan man väcker sexuellt intresse för mig då jag är kär i honom. Men tjejer däremot...

    Vill gärna ligga med en tjej. Vill dock inte såra honom på något vis.

    Fler kvinnor där ute med liknande problematik? Liknande erfarenhet?

    Är det väldigt omoraliskt av mig att leva ut mina sexuella behov. Vid sidan av honom?

    Sidan av mig som tänder på tjejer är en stor del av vem jag är.

  • Svar på tråden Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande
  • Giftskåneman

    Otrogen är du i vilket fall som helst.

    Klart han blir sårad, han kommer märka på dig även du inte säger nåt.

    Lättast och ärligast är en trekant, men klaga då inte på din kille om han blir jättekåt på den andra tjejen, det blir ju du också.

  • Anonym (Swing for fun)

    Det moraliska delemat kan bara TS själv svara på. Gör det som känns rätt för dig.

    Jag har turen att leva i ett halvöppen förhållande där vi swingar tillsamnans med partnerbyten och gruppsex men alltid tillsammans däremot får jag träffa andra kvinnor för mina behov av tjejsex, Självklart får gubben träffa män om han vill men som han själv säger det kommer aldrig att hända.

    Självklart skulle det bästa vara om du fick göra det öppet och ärligt men fungerar inte det så skulle i alla fall jag valt att göra det vid sidan om men så snyggt som möjligt. Finns en gräns för hur mycket man kan göra våld på sig själv och mycket man kan utplåna sin personlighet för att matcha en partners önskemål. Vet att moraltanterna som ser allt i svart eller vitt kommer att opponera sig och säga att kan man inte få tillåtelse till sexuella äventyr av sin partner så får man skaffa en ny partner eller följa partnerns önskemål. Så enkelt är sällan livet. Varför bryta upp från en bra relation för en så banal sak som att man inte blir helt sexuellt tillfredsställd i relationen. En 100% matchning med en partner finns bara i fantasin så ibland får man göra det bästa av situationen även om det inbör att vara lite oärlig mot en partner för att kunna vara ärlig mot sig själv.

  • 66Joy
    Anonym (Katrin) skrev 2019-09-04 11:37:50 följande:

    Jag är i ett monogamt heteroförhållande med en man jag älskar. Vi har pratat om det faktum att jag är bi och tänder på tjejer.

    Han verkar obekväm med om jag skulle va med en tjej och säger att han inte vill veta om det isåfall. Ingen annan man väcker sexuellt intresse för mig då jag är kär i honom. Men tjejer däremot...

    Vill gärna ligga med en tjej. Vill dock inte såra honom på något vis.

    Fler kvinnor där ute med liknande problematik? Liknande erfarenhet?

    Är det väldigt omoraliskt av mig att leva ut mina sexuella behov. Vid sidan av honom?

    Sidan av mig som tänder på tjejer är en stor del av vem jag är.


    Har du haft sex med en tjej förut? Vet han i så fall vad ni gjort?
  • Anonym (Hehe)

    Nere i Europa och Sydamerika har man förstått att förhållandet varar om man får ha lite kul vid sidan om.
    Bara här vi har moralpanik.
    Förhoppningen är att Pride-rörelsen ändrar på det.

  • Anonym (Partnerskap)

    Har man ingått ett partnerskap med någon med premisserna att relationen är monogam, så tycker jag att man är osann mot sig själv och sin partner om man samtidigt trånar efter andra. Då är man inte i relationen på samma premisser längre. Antingen får man ta ett nytt beslut, kompromiss, eller så får man vara otrogen och riskera att förlora allt..

  • Anonym (Kåta Stina)

    Snälla TS det enda liv du har någon garanti på är detta och livet levs här och nu.

    Du är BS och han som du är gift med är man så dina behov av tjejsex kan han aldrig tillfredsställa.

    Se till att lev här och nu och bejaka dig själv och dina behov. Allt annat kommer bara att göra dig frustrerad och bitter.

    Som min mentor brukar säga:

    Det kostar på att leva men vad är alternativet, levande begravd.

  • 66Joy
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-09-04 12:42:04 följande:

    Snälla TS det enda liv du har någon garanti på är detta och livet levs här och nu.

    Du är BS och han som du är gift med är man så dina behov av tjejsex kan han aldrig tillfredsställa.

    Se till att lev här och nu och bejaka dig själv och dina behov. Allt annat kommer bara att göra dig frustrerad och bitter.

    Som min mentor brukar säga:

    Det kostar på att leva men vad är alternativet, levande begravd.


    Instämmer. Ibland kan man inte ge varandra allt,tex sex med smma kön.Bara låta det ske om man ska fortsätta tillsammans.
  • Anonym (P)

    Vadå du är ju inte mindre otrogen om du ligger med en tjej? Hur tänker du där? Antingen lever du monogamt och troget, eller så diskuterar ni om öppet förhållande. Eller så gör ni slut. Är så jävla trött på folks kåthet hit och dit som dom inte kan kontrollera. Onanera och fantisera istället för fan!

  • Anonym (Gladiator)

    Det här går ju inte ihop. Du är gift med en man men tänder på tjejer? Hur hade du tänkt att det skulle fungera?
    Du fattar väl att vi fattar, att du är en man som startat tråden, eller hur.

  • Anonym (Katrin)
    Anonym (Gladiator) skrev 2019-09-04 13:24:41 följande:

    Det här går ju inte ihop. Du är gift med en man men tänder på tjejer? Hur hade du tänkt att det skulle fungera?

    Du fattar väl att vi fattar, att du är en man som startat tråden, eller hur.


    Vi är inte gifta, står ingenstans i tråden. Vi är sambos , skriver jag nu. Jag tänder på både män och kvinnor.

    Jag är själv kvinna
Svar på tråden Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande