• Anonym (Janke)

Ha med present på första dejten?

Vad tycker ni, om man ska på en dejt med en kvinna, skulle ni uppskatta om ni fick en present då också? Typ en chokladask, blomma, eller nåt man gjort själv? Eller är det för mycket?

• Svar på tråden Ha med present på första dejten?
  • Godisbuske

En present ger man sin flickvän eller fru vid födelsedagar och julafton. Även spontant ibland om hon förtjänar det. En dejt är inget av ovanstående.

Sluta kolla på romantiska filmer och disneysagor. Du är presenten.

• Anonym (Janke)
    Godisbuske skrev 2019-09-04 23:05:52 följande:

En present ger man sin flickvän eller fru vid födelsedagar och julafton. Även spontant ibland om hon förtjänar det. En dejt är inget av ovanstående.

Sluta kolla på romantiska filmer och disneysagor. Du är presenten.

Ok got it!
  • Anonym (Hanna)

En kille gav mig en present första gången vi träffades. Jag träffade aldrig honom igen, så nej skulle inte rekommendera. Men går dejten bra och ni fortsätter att ses så tror jag det skulle bli uppskattat om du tog med dig något blomma vin choklad när hon bjudit hem dig till henne. Jag hade blivit glad och tolkat det som att killen verkligen gillar mig och vill något seriöst.

• BurningDiamond

Som kvinna hade jag  känt att det var krystat och jobbigt med en present (blomma, choklad) från någon jag inte känner ännu.

• BurningDiamond
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-04 23:14:46 följande:

En kille gav mig en present första gången vi träffades. Jag träffade aldrig honom igen, så nej skulle inte rekommendera. Men går dejten bra och ni fortsätter att ses så tror jag det skulle bli uppskattat om du tog med dig något blomma vin choklad när hon bjudit hem dig till henne. Jag hade blivit glad och tolkat det som att killen verkligen gillar mig och vill något seriöst.

Är det inte kutym att ta med blomma/choklad/vin/etc till värd/innan när man blir hembjuden till någon första gången oavsett kön på givaren, mottagaren och relationen dem emellan?
  • Anonym (Janke)
    BurningDiamond skrev 2019-09-04 23:18:10 följande:

Som kvinna hade jag  känt att det var krystat och jobbigt med en present (blomma, choklad) från någon jag inte känner ännu.

Den det gäller så har vi har känt varandra länge, men aldrig träffats IRL. Så när vi ses på en dejt så är frågan om det blir för krystat att ta med en present när vi ändå känner varann?
  • Anonym (Janke)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-04 23:14:46 följande:

Är det skillnad om vi känner varann sen förut över nätet, men ska på dejt IRL första gången?
  • Bibbidi
    Anonym (Janke) skrev 2019-09-04 23:25:55 följande:
    Den det gäller så har vi har känt varandra länge, men aldrig träffats IRL. Så när vi ses på en dejt så är frågan om det blir för krystat att ta med en present när vi ändå känner varann?
    Ja det är för krystat

Släpp den tanken
Svar på tråden Ha med present på första dejten?