Skrev fel adress
Jag råka skriva postagatan istället för Postgatan på ett kuvert. Kommer det fram rätt ändå? Allt annat är rätt...
Jag råka skriva postagatan istället för Postgatan på ett kuvert. Kommer det fram rätt ändå? Allt annat är rätt...
Om postnummer stämmer och namnet stämmer så skulle jag tro att det kommer fram.
Om postnummer stämmer och namnet stämmer så skulle jag tro att det kommer fram.
Det kommer nog fram ska du se. Jag har själv fått försändelser både från in & utlandet som vart typ felstavade och kommit fram utan problem.
Don?t worry be happy!
Det är ingen fara.
Det kommer säkert fram. En gång när jag bodde i Jönköping så hade min brittiska avsändare skrivit Gonkipeng och det var inga problem. Har även bott på adresser men svår stavning och det har inte varit några problem men felstavingar.
När jag var liten hade min brevvän inte adressen till min familjs sommarstuga så hon chansade :)
Med denna informationen på kuvertet kom brevet fram efter 2-3 dagar, från en ände av landet till den andra.
*mitt namn (som inte står på brevlådan men har samma efternamn som föräldrarna)
*beskrivning av hur huset ser ut
*byns namn, felstavat(ej egen kommun och ort med mindre än 100 inv, men antagligen unikt ortsnamn)
Skulle iofs inte räkna med att ovanstående skulle komma fram idag, men för 30 år sen gick det bra. Kanske inte hjälper dig, men en felstavning på nån bokstav är inga problem än idag. Min pappa har fått felstavad myndighetspost i hela sitt liv.
Jag har fått brev där addressen sett ut som följer:
Love
Docentgatan, eller kanske docentvägen.
Huset med en balkong med en vinrödplyschsoffa på.
Luleå
Även om postnord som helhet är sämst så lyckas brevbärarna oftast klura ut det.