• Thu 5 Sep 2019 20:47
    1226 visningar
    16 svar
    16
    1226

    Combat boots och passande kläder

    Det verkar vara inne med combat boots och Dr Martens i höst. Frågan är vilka kläder som passar bra till skorna?

  • Svar på tråden Combat boots och passande kläder
  • Thu 5 Sep 2019 23:19
    #1

    En snygg t-shirt, välsittande jeans, bomberjacka kanske?

    Fan får ju lust köpa Dr Martens jue. Kan se riktigt coolt ut ihop med rätt kläder. Fast är lite rädd för få skavsår av dom efter att syrran fick det när hon köpt Dr Martens. :/

  • Fri 6 Sep 2019 15:40
    #2
    flygrl skrev 2019-09-05 23:19:44 följande:
    En snygg t-shirt, välsittande jeans, bomberjacka kanske?
    Fan får ju lust köpa Dr Martens jue. Kan se riktigt coolt ut ihop med rätt kläder. Fast är lite rädd för få skavsår av dom efter att syrran fick det när hon köpt Dr Martens. :/
    Låter snyggt men hur ska jeansen vara nertill för att se snyggt ut? Vida jeans är ju inne igen eller korta jeans eller, eller svåra val haha.  Kan man ha det med klänning kanske?

    Klart att du ska slå till på ett par Dr Martens. Hade ett par förut som jag gick med i åratal. Vill minnas att jag fick skavsår först men att dom sen var dom skönaste skor jag nånsin haft typ. Så plåstra om fötterna i förebyggande syfte och kör vetja! Vilka vill du ha? Riktigt höga eller mellanhöga?
  • Fri 6 Sep 2019 18:08
    #3
    Tihi skrev 2019-09-06 15:40:24 följande:

    Låter snyggt men hur ska jeansen vara nertill för att se snyggt ut? Vida jeans är ju inne igen eller korta jeans eller, eller svåra val haha.  Kan man ha det med klänning kanske?

    Klart att du ska slå till på ett par Dr Martens. Hade ett par förut som jag gick med i åratal. Vill minnas att jag fick skavsår först men att dom sen var dom skönaste skor jag nånsin haft typ. Så plåstra om fötterna i förebyggande syfte och kör vetja! Vilka vill du ha? Riktigt höga eller mellanhöga?


    Jag hade nog matchat Dr Martens med rätt snäva smala jeans eller möjligen aningen vidare och då uppvikta. Men snäva jeans passar nog bäst enligt mig.

    Ja, får väl tejpa fötterna ordentligt och hoppas jag lyckas gå in dom så jag slipper skavsår.

    Vet inte riktigt vilka som passar mig bäst. Både höga och mellanhöga kan ju va snyggt. Kanske mellanhöga är lite smidigare ta av och på och skönare att gå i. Eller hur tänker du?
  • Sat 7 Sep 2019 23:14
    #4
    flygrl skrev 2019-09-06 18:08:03 följande:
    Jag hade nog matchat Dr Martens med rätt snäva smala jeans eller möjligen aningen vidare och då uppvikta. Men snäva jeans passar nog bäst enligt mig.

    Ja, får väl tejpa fötterna ordentligt och hoppas jag lyckas gå in dom så jag slipper skavsår.
    Vet inte riktigt vilka som passar mig bäst. Både höga och mellanhöga kan ju va snyggt. Kanske mellanhöga är lite smidigare ta av och på och skönare att gå i. Eller hur tänker du?
    Jag hade mellanhöga förut. Kallades dom 12-håliga möjligtvis? Minns inte men dom gick upp en bit på vaden iaf. Höga är fint men inte så skönt att gå i och man känner sig lätt inspärrad i såna, lite som en tvångströja hehe. Man är inte heller lika rörlig och det är smidigare att ta av och på lite kortare så jag röstar på kortare modell. Vad för sorts kläder går du i mest? Vilka skulle passa bäst i din vardag?
  • Sun 8 Sep 2019 00:25
    #5

    Har precis blivit stylad av en stylist från Zalon. En minimalistisk stil heter det vist. Tajta grå svarta jeans, militär grön skjorta, svart lite längre kofta. Och slutligen ett par Dr Martins kängor. Fick beskrivit att byxorna ska vara uppvikta så hela kängan ska synas. Har aldrig haft denna stil, men ska bli spännande att prova nu. Helt klart är att Dr Martens har blivit mode igen.

  • Sun 8 Sep 2019 22:07
    #6
    Tihi skrev 2019-09-07 23:14:10 följande:

    Jag hade mellanhöga förut. Kallades dom 12-håliga möjligtvis? Minns inte men dom gick upp en bit på vaden iaf. Höga är fint men inte så skönt att gå i och man känner sig lätt inspärrad i såna, lite som en tvångströja hehe. Man är inte heller lika rörlig och det är smidigare att ta av och på lite kortare så jag röstar på kortare modell. Vad för sorts kläder går du i mest? Vilka skulle passa bäst i din vardag?


    Mellanhöga låter klart skönast och mest praktiskt så kommer nog satsa på det. Tack för du delade dina erfarenheter och åsikter om det!

    Jag är väl rätt mycket en hiphop tjej och klär mig ofta utefter det dvs street fashion men då blir det ju ofta sneakers som är det självklara valet till det. Jag samlar t o m på snygga sneakers!

    Fast jag går rätt mycket i jeans och typ top, t-shirt eller blus/skjorta till det så då skulle väl Dr Martens kunna passa fint. Har också en bomberjacka och den är ju som klippt och skuren till Dr Martens (fast är ibland lite kluven att som svart anamma skinskalle attribut :/ ). Men jaaa snäva jeans, en vit t-thirt, bomberjacka och Dr Martens skulle nog kunna funka för mig.

    Eller klänning som du frågade om förut. Hur coolt som helst med blommigt ljuv sommarklänning och Dr Martens. Fast varmt som fan en varm sommardag!

    Men asså klänning och Dr Martens funkar absolut.
  • Sun 8 Sep 2019 22:15
    #7
    Murresnurre skrev 2019-09-08 00:25:24 följande:

    Har precis blivit stylad av en stylist från Zalon. En minimalistisk stil heter det vist. Tajta grå svarta jeans, militär grön skjorta, svart lite längre kofta. Och slutligen ett par Dr Martins kängor. Fick beskrivit att byxorna ska vara uppvikta så hela kängan ska synas. Har aldrig haft denna stil, men ska bli spännande att prova nu. Helt klart är att Dr Martens har blivit mode igen.


    Låter coolt. Du är säkert snygg i den outfiten.

    Jag hajar grejen med vika upp jeansen så man exponerar kängorna. Det är också klassiskt ha det så ihop med Dr Martens.

    Apropå diskussionen i tråden kör du på mellanhöga eller höga kängor?

    Tror fö att Dr Martens egentligen aldrig vart helt fel. Dom är ikoniska klassiker imho.
  • Sun 8 Sep 2019 22:56
    #8
    flygrl skrev 2019-09-08 22:07:39 följande:
    Mellanhöga låter klart skönast och mest praktiskt så kommer nog satsa på det. Tack för du delade dina erfarenheter och åsikter om det! smile1.gif

    Jag är väl rätt mycket en hiphop tjej och klär mig ofta utefter det dvs street fashion men då blir det ju ofta sneakers som är det självklara valet till det. Jag samlar t o m på snygga sneakers! smile2.gif

    Fast jag går rätt mycket i jeans och typ top, t-shirt eller blus/skjorta till det så då skulle väl Dr Martens kunna passa fint. Har också en bomberjacka och den är ju som klippt och skuren till Dr Martens (fast är ibland lite kluven att som svart anamma skinskalle attribut :/ ). Men jaaa snäva jeans, en vit t-thirt, bomberjacka och Dr Martens skulle nog kunna funka för mig. smile1.gif

    Eller klänning som du frågade om förut. Hur coolt som helst med blommigt ljuv sommarklänning och Dr Martens. Fast varmt som fan en varm sommardag! smile2.gif
    Men asså klänning och Dr Martens funkar absolut. smile1.gif
    Det låter verkligen som att ett par Dr M skulle sitta som smäck på dig. Skrattande Jag kollade på deras hemsida och jag har för mig att du är en stor djurvän och det visar sig att dom har mellanhöga veganboots. Dom ser exakt likadana ut som originalet men är fejkläder. Jag ska slå till på ett par såna. Jag hade klänning/shorts och Dr M i mina yngre dagar och tyckte inte att det var så varmt. Sen var jag ju supercool förstås Tungan uteCool och hade kängorna öppna och inte snörade. Om du känner dig lite osäker så kan du ju skippa bomberjackan.  Jag har också många fashion sneakers så det låter som att vi har samma smak i skor. Skrattande
  • Sun 8 Sep 2019 22:58
    #9
    Murresnurre skrev 2019-09-08 00:25:24 följande:
    Har precis blivit stylad av en stylist från Zalon. En minimalistisk stil heter det vist. Tajta grå svarta jeans, militär grön skjorta, svart lite längre kofta. Och slutligen ett par Dr Martins kängor. Fick beskrivit att byxorna ska vara uppvikta så hela kängan ska synas. Har aldrig haft denna stil, men ska bli spännande att prova nu. Helt klart är att Dr Martens har blivit mode igen.
    Det låter snyggt! Kul med en stylist förresten. Vilka fler förslag gav hon dig? Köpte du några olika outfits?
  • Mon 9 Sep 2019 17:14
    #10
    flygrl skrev 2019-09-08 22:15:48 följande:

    Låter coolt. Du är säkert snygg i den outfiten.

    Jag hajar grejen med vika upp jeansen så man exponerar kängorna. Det är också klassiskt ha det så ihop med Dr Martens.

    Apropå diskussionen i tråden kör du på mellanhöga eller höga kängor?

    Tror fö att Dr Martens egentligen aldrig vart helt fel. Dom är ikoniska klassiker imho.


    Det är 10 håliga, enligt beskrivningen är dom 17 cm högt skaft. Men blir nu lite mer sugen på de som är ännu högre. Men dessa är väl en bra början.
  • Mon 9 Sep 2019 17:22
    #11
    Tihi skrev 2019-09-08 22:58:41 följande:

    Det låter snyggt! Kul med en stylist förresten. Vilka fler förslag gav hon dig? Köpte du några olika outfits?


    Kan verkligen rekommendera detta. Var min fru som tipsade om det. Det är kläder från Zalando, man svarar på en del frågor och sedan matchar dom resultaten med en staylist. Fick två förslag det som jag beskrev med dr Martens kängorna, fick även förslag på en svart skinnjacka och en grå sjal som skulle passa ihop med det. Sen en mer klassisk stil. Med en lång grå vinterkappa, mörkblå jeans, grå polotröjan, ljusa sandfärgade boots, med en lång sandfärgad halsduk. Jätte nöjd med alltihop. Rekommenderar ????
  • Wed 11 Sep 2019 00:07
    #12
    Tihi skrev 2019-09-08 22:56:29 följande:

    Det låter verkligen som att ett par Dr M skulle sitta som smäck på dig.  Jag kollade på deras hemsida och jag har för mig att du är en stor djurvän och det visar sig att dom har mellanhöga veganboots. Dom ser exakt likadana ut som originalet men är fejkläder. Jag ska slå till på ett par såna. Jag hade klänning/shorts och Dr M i mina yngre dagar och tyckte inte att det var så varmt. Sen var jag ju supercool förstås och hade kängorna öppna och inte snörade. Om du känner dig lite osäker så kan du ju skippa bomberjackan.  Jag har också många fashion sneakers så det låter som att vi har samma smak i skor. 


    Jag kommer absolut skaffa Dr Martens inom närmsta tiden. Får se om det blir vegan modellen. Jag är visserligen stor djurvän men däremot en sån där hemsk köttätare. Hoppas du inte tycker illa om mig för det.

    Du passade säkert bra i Dr M och klänning. En klockren kombo imho.

    Bomberjacka har jag redan så den kommer jag absolut ha ihop med kängorna. Det är väl inte lika laddat längre med sån outfit...

    Kul att du också gillar snygga sneakers!
  • Wed 11 Sep 2019 00:13
    #13
    Murresnurre skrev 2019-09-09 17:14:39 följande:

    Det är 10 håliga, enligt beskrivningen är dom 17 cm högt skaft. Men blir nu lite mer sugen på de som är ännu högre. Men dessa är väl en bra början.


    Halvhöga Dr Martens är ju också snyggt och coolt.
    Murresnurre skrev 2019-09-09 17:22:15 följande:

    Kan verkligen rekommendera detta. Var min fru som tipsade om det. Det är kläder från Zalando, man svarar på en del frågor och sedan matchar dom resultaten med en staylist. Fick två förslag det som jag beskrev med dr Martens kängorna, fick även förslag på en svart skinnjacka och en grå sjal som skulle passa ihop med det. Sen en mer klassisk stil. Med en lång grå vinterkappa, mörkblå jeans, grå polotröjan, ljusa sandfärgade boots, med en lång sandfärgad halsduk. Jätte nöjd med alltihop. Rekommenderar ????


    Låter kul! Och låter som snygga outfits allihop. Va köpte du?
  • Wed 11 Sep 2019 04:55
    #14

    Dr Martens är snyggt till både klänning med en lite grövre socka som syns ovanför och till jeans. Personligen har jag både bootcut och smalare uppvikta jeans till kängor. Har haft mina Dr Martens i 20 år och älskar alla par som blir både snyggare och skönare med åren.

  • Wed 11 Sep 2019 22:48
    #15
    flygrl skrev 2019-09-11 00:13:45 följande:

    Halvhöga Dr Martens är ju också snyggt och coolt. Låter kul! Och låter som snygga outfits allihop. Va köpte du?


    Köpte allt utom rocken. Har inte haft dr Martens förut och inte heller så här tajta byxor som dessutom är uppvikt rätt mycket. Kändes rätt annorlunda när man drog i väg till jobbet med den stilen första gången. Men fick fantastisk feedback.
  • Thu 12 Sep 2019 21:29
    #16
    +1
    Murresnurre skrev 2019-09-11 22:48:27 följande:

    Köpte allt utom rocken. Har inte haft dr Martens förut och inte heller så här tajta byxor som dessutom är uppvikt rätt mycket. Kändes rätt annorlunda när man drog i väg till jobbet med den stilen första gången. Men fick fantastisk feedback.


    Blev en rejäl uppdatering av garderoben m a o. Kul! Och roligt det uppskattades på jobbet med!
Svar på tråden Combat boots och passande kläder