• Fri 6 Sep 2019 07:55
    361 visningar
    2 svar
    2
    361

    Vet hur jag ska tolka mina symptom just nu. Illamåendet påminner om att vara gravid

    Hejsan allihopa! Vet inte om någon kan ge mig råd eller tips eller hjälpa mig?? Men vi får väl se. Det är alltid värt ett försök i alla fall.

    Det ligger till så här just nu för min del att jag hade ett missfall för 3månader sen och en vecka idag. Har precis haft min 3 mens efter missfallet känns det som. Men det här 3 mensen var inte som den förra.

    Den här började med ett jobbigt illamående så där 3-4 dagar innan den startade först med en brun flytning som dessutom kom 3 dagar för tidigt den 30augusti och på kvällen kom mensen med illamåendet och jobbig mage. Jobbig huvudvärk brukar jag ha men illamåendet var ett bra tag i samband med mens. Som sagt mensen var beräknad den 2-3 september. Och illamåendet försvann sen när efter 2 dagar typ när mensen var igång. Men sen på dag 6 ungefär så kom illamåendet tillbaka och nu tycker jag att det påminner om ett gravidillamånende verkligen. Nu är mensen slut och jag undrar är det dumt att göra ett graviditetstest? För barnmorskan jag pratade med tyckte jag skulle vänta och se om min nästa mens kommer som den ska nu i september. Tar gärna emot tips för jag blir tokig av att må illa. Har lite andra besvär också och sug som jag känner igen. Därför funderar jag på om jag är gravid eller inte. Illamåendet bara kom från ingenstans och högt blodtryck dessutom. Känner mig lite smått orolig. Väldigt tacksam för svar. Mvh Angel

  • Svar på tråden Vet hur jag ska tolka mina symptom just nu. Illamåendet påminner om att vara gravid
  • Fri 6 Sep 2019 23:59
    #2

    Tack för svaret. Gjorde ett vanligt gravtest och var negativt. Om illamåendet fortsätter imorgon och nästa vecka så får jag väl prata med läkaren. Tack för tipset om blodprovet. Vet inte om jag tror att jag är gravid eller om jag bara hoppas på det.

Svar på tråden Vet hur jag ska tolka mina symptom just nu. Illamåendet påminner om att vara gravid