• Ellendellen

    Föräldrapenning utan anställningsbevis

    Hej! jag håller på att krångla med föräskringskassan. Jag har bara arbetat sedan juli och får därför ingen föräldrapenning utifrån den lönen jag har nu. Måste gå tillbaka till min gamla inkomst jag hade innan jag började plugga (pluggade mellan jan 2016- juni 2019). 

    Jag har dock inte kvar ett enda anställningsbevis från den här tiden. Bara någon gammal lönespec som knappast motsvarar den lön jag hade på slutet av anställningen. Är det någon som enbart skickat in inkomstdeklarationen som finns på skatteverket från året som är aktuellt eller måste det vara ett anställningsbevis? 

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Föräldrapenning utan anställningsbevis
  • Alexi
    Ellendellen skrev 2019-09-07 13:49:09 följande:

    Varför fungerar inte inkomstdeklarationen?


    För att den inte säger något om din inkomst nu och framåt. Och ersättningen ska räknas på din nuvarande och framtida inkomst.
  • Ebo88
    Ellendellen skrev 2019-09-06 17:25:40 följande:

    Hej! jag håller på att krångla med föräskringskassan. Jag har bara arbetat sedan juli och får därför ingen föräldrapenning utifrån den lönen jag har nu. Måste gå tillbaka till min gamla inkomst jag hade innan jag började plugga (pluggade mellan jan 2016- juni 2019). 

    Jag har dock inte kvar ett enda anställningsbevis från den här tiden. Bara någon gammal lönespec som knappast motsvarar den lön jag hade på slutet av anställningen. Är det någon som enbart skickat in inkomstdeklarationen som finns på skatteverket från året som är aktuellt eller måste det vara ett anställningsbevis? 

    Tacksam för svar


    Tog du CSN när du studerade ?

    Som de andra säger så är det bara att kontakta tidigare arbetsplats så skickar dom ett, jag gjorde det för någon vecka sen :)
Svar på tråden Föräldrapenning utan anställningsbevis