• Anonym (Bella)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Jag har sedan ett år bott med min pojkvän och nu börjar jag tröttna!

Nästan varje gång han gjort nr2 så luktar det bajs i hela lägenheten (bor i en liten 2:a).

Det tar bort allt romantiskt med honom och med hur charmig & rolig han är, kan bara associera honom med bajslukten.

Ska tillägga att han är afrikan och äter MYCKET stark mat med olika slags afrikanska rätter som kan ställa till det lite där nere.

Han äter också bönor, kryddigt kött, råa ägg, kombinerat med en massa koppar kaffe som kanske är boven bakom lukten?

Har försökt att göra magvänlig mat som kokt fisk med potatis och andra rätter, men det verkar inte hjälpa.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-10 21:54:16 följande:

Hur gammal är han? Tonåring?

Vi bor ihop, så nej. Övre 20-års åldern om det spelar roll.

I övrigt så vill jag bara tillägga att jag har fått honom att gå med på en vegetarisk kost bestående av nästan bara frukt å grönsaker.

Som nån annan här nämnde så har det faktiskt hjälpt :).

Det stinker komocka på toan dock (glömde utesluta vitlök & chilikryddorna) men hela lgh-en blir iaf inte helt nergasad längre.

Tack för hjälpen
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-27 10:11:24 följande:

I övrigt så vill jag bara tillägga att jag har fått honom att gå med på en vegetarisk kost bestående av nästan bara frukt å grönsaker.

Det stinker komocka på toan dock (glömde utesluta vitlök & chilikryddorna) men hela lgh-en blir iaf inte helt nergasad längre.

Tack för hjälpen

Syftade på Axe som används av tonåringar och få vuxna män...
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-27 16:58:25 följande:

Syftade på Axe som används av tonåringar och få vuxna män...

Har du statistik på det eller?

Inte för att jag bryr mig, så länge det luktar gott.
  • Perjonsson
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-27 10:11:24 följande:

Tack för hjälpen

Om problemet bara är på toan så finns det div typer av badrumsfläktar i bygghandel, clasolsson, biltema som styrs på olika sätt. Tror de finns fläktar som startar av att lyset tänds och sen går 5-20min. Eller köp en rörelsevakt likt utelampor som du sätter högt så att bara hans längd utlöser den. Och sen går den så länge du ställer in den på. Jag har så här hemma i hallbelysningen så att vi slipper snubnla på skor innan vi når lysknappen. Praktiskt
  • BennyB

Tända en tändsticka efter uträttat behov är ett bra tips. Att spola direkt efter laddning är ett annat bra tips. Hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig och din stormökare! 

• BennyB
    Om han blir fruktarian är risken att det, om möjligt, blir än värre. Det skulle jag inte rekommendera.

Stuga på landet med utedass kanske är den bästa lösningen.
  • BennyB
    Om han blir fruktarian är risken att det, om möjligt, blir än värre. Det skulle jag inte rekommendera.

Stuga på landet med utedass kanske är den bästa lösningen.
  • GGN

Fy fan så vidrigt, jag hade aldrig kunnat leva så!

• BennyB
    GGN skrev 2020-07-05 16:51:03 följande:

I inlägget från 30 september känns det ju ändå som det är på väg åt rätt håll! Hade varit kul med en uppdatering om hur det har gått för detta par.
  • BennyB
    GGN skrev 2020-07-05 16:51:03 följande:

I inlägget från 30 september känns det ju ändå som det är på väg åt rätt håll! Hade varit kul med en uppdatering om hur det har gått för detta par.
Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan