• Russianwoman23

    Problematik vid amning, råd?

    Min lilla tös på 5 veckor har sedan 2 veckor tillbaka börjat att skrika när jag ammar henne. Hon far runt med huvudet och letar hela tiden, hjälper henne på traven så att hon kan börja äta, så snuttar hon lite grann och sen så börjar hon skrika med tutten i munnen. Detta upprepas under hela amningen.

    Det händer även när hon har tillgång till mycket mjölk. Hon skriker,fäktar med armarna och sparkar med benen. Fattar inte vad det är och vad det beror på.

    Har visat Bvc sköterskan detta men hon fattade inte heller varför det är så. Kan tillägga att jag pumpar ut och ger i flaska 1 gång i veckan.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Problematik vid amning, råd?
  • Mysan820

    Min lilla höll på så och det var kort tungband och mjölkprotteinallergi. Säger inte att din har det men det kan vara värt att kolla upp. Jag fick utesluta allt med mjölkprotein ur kosten och efter nån dag märkte jag att hon blev lugnare och efter ca 2 veckor var allt skrikande borta. Nu är amningen mysiga stunder tillsammans, som det ska få vara. Vill du fortsätta amma så sök den hjälp du kan få. Men glöm inte att du är inte en sämre mamma ifall du börjar med ersättning! En bra mamma ger sitt barn mat, oavsett om det kommer från bröst eller flaska!????

  • Alexi

    Håll ut, det är säkert någon utvecklingsfas där hon vill ha mat extra snabbt eller så. Amma på bara så går det över.

  • Rebecca1987

    Min dotter gjorde så när hon var liten. Då fick jag som svar av BVC att de är mer ansträngande att att suga ur tutten än nappflaska så har man båda så kan det vara att dom blir bekväma av den lätta flaskan.

  • Anonym (Bobbo)

    Låter som tuttförvirring. Som ovan sagt är det lättare att äta från flaskan. Om du vill amma, kontakta amningshjälpen eller en amningsmottagning om det finns där du bor, så du får hjälp i hur du ska gå vidare :)

Svar på tråden Problematik vid amning, råd?