• Ess

Står inte ut med min sambos dotter

Vargaflickan skrev 2019-09-08 11:45:12 följande:
    Men såklart att en sådan som du till slut skulle hitta hit Obestämd Nej, ungen mår inte dåligt bara för att hon beter sig som ett as, hon kan bara inte hantera att hon inte får all uppmärksamhet från pappa längre. Flyttar ts ut nu så visar föräldrarna bara att hennes taktik fungerade och hon kommer fortsätta med det när nästa styvmamma kommer in i bilden.
    Jag håller med dig om att pappan får ta tag i hennes beteende och ge henne mer kännbara konsekvenser. Låta henne betala allt hon förstör och lägga restriktioner på hur mycket hon får umgås med pojkvännen, för ska han sitta ensam så får hon minsann sitta och hålla honom sällskap.
    Hästen ska bort direkt.

Men sen förstår jag ts som inte vill stanna kvar, för vem vill komma hem till en elak mobbare och inte veta vad hon förstört idag. Det bli pappans problem att han inte kommer kunna ha något förhållande, inte ts.
  • Ess
    Vargaflickan skrev 2019-09-08 13:22:27 följande:
    Jo, jag förstår henne också, bara för att man är styvmamma så ska man inte acceptera vilken skit som helst. Men flyttar hon ut nu så belönar man som sagt bara dotterns beteende.
    Det är inte värt det att må så dåligt som ts gör nu. Det är pappans problem att ta itu med dottern om han inte vill leva ensam tills hon flyttar ut.
  • Ess
    Anonym (A) skrev 2019-09-08 17:44:41 följande:

Den här tjejen mår ju jättedåligt. Jag tycker att ni ska kontakta bup och be om råd.

Du bör backa. Pappan får hantera tjejen.

Flytta inte. Pappa måste göra klart för tjejen att ni är ett par och älskar varandra men att hon är en lika viktig del i familjen.

Hon kanske behöver lite samtalsterapi ensam och/eller med pappa (och kanske alla tre)

Jag tror inte hon mår speciellt dåligt, hon testar och kommer undan med det gång på gång. Så länge hon kommer undan med det så kommer hon inte att sluta. 
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter