Inlägg från: Anonym (Lycklig särbo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lycklig särbo)

Står inte ut med min sambos dotter

Lösningen är SÄRBO!
    Jag har haft nästan liknande situation när jag flyttade ihop med min kille och hans 2 söner. Då började mitt helvete. Hade också mina 3 tjejer varannan vecka.
    Pojkarna var så elaka mot mina flickor att det gick inte till slut...
    När den äldre bonusbarnet kallade min 6årig(då) för j***a h*r unge, när hon hade sitt kallas, och klippte håret på hennes Barbie docka som hon fick i present, fått jag nog.
    Jag packade och flyttade ut utan att förklara krig till hans ungar eller fortsätta kämpa för att få deras "godkännande".

Jag bara drog. Sambo blev förkrossad förstås och det uppstod lite drama och anklagelser stormade in om att jag ger upp för lätt ( i 2 år kämpade jag med hans barn) och att "de är bara barn"...
    Nej du. Jag ser skillnad på barn som är lekfulla och busiga och barn som är rent av elaka. 

Ville inte ha det så. Varför?  
    Ska jag ägna min dyrbara tid att uppfostra andras barn medan mina egna kommer i skymundan? Är detta ett liv?

Pojkarna har både mamma och pappa och det är deras jobb att blåsa lite vett i dem, inte mitt.

Nu har vi ett lyckligt särboförhållande. Jag slipper bry mig om hans barn och ständigt vara orolig att de skall vara elaka mot mina flickor. 
    Vi träffas när det passar oss båda, lagar middagar, reser ihop, träffar gemensamma vänner. Han umgås med mina tjejer väldigt flitigt, de gillar honom! Men jag kan inte och vill inte umgås med hans barn. De hatar mig och mina barn och då få det va!

Mitt råd är - om ni gillar varandra och är måna om er relation prova ett särboförhållande!

Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter