• smulpaj01

Står inte ut med min sambos dotter

Anonym (Sandra) skrev 2019-09-08 07:34:14 följande:

Ungdomshem?

Min son fick flytta till ungdomshem efter att han hade sådant beteende mot min nya man. Sånt beteende ska man inte acceptera. Man kan ringa social jour och de kan prata med henne. Bara det kan räcka också.

Vad VIDRIGT! Stackars unge!

Till ts: Flytta isär och lev som särbos i några år. Håller ert förhållande kan ni bli särbos när dottern flyttat hemifrån. Även om "sånt beteende" inte ska accepteras så ska hon inte behöva tvingas utsättas för en människa hon avskyr i sitt eget hem.
  • smulpaj01
    Anonym (Sandra) skrev 2019-09-09 09:51:20 följande:

Det är inget vidrigt med det. Det var den bästa lösningen. Ungdoms hem är bra för tonåringar som inte kan uppföra sig. Han var stolt och glad att få vara där. Dessutom var han äldre än 14år. Det har inget med dålig föräldraskap att göra. Det är det enda som fungerar om det inte hjälper att prata med social jour. En tonåring kan inte få makten att få bestämma över förälders kärleksliv.

Som nån annan skrev, klarar man inte av att vara förälder så är det såklart bättre att sociala tar över.

Men det ÄR vidrigt att välja nån gubbe framför sin egen son anser jag!
  • smulpaj01
    Anonym (Br) skrev 2019-09-09 19:49:34 följande:

Har så svårt att förstå varför man måste flytta ihop så fort med någon. 1,5 år är inte lång tid och är det barn med i bilden så får man tänka till lite till.

Jag har 2 barn, ena är 18 och andra 12 år. Skulle jag träffa någon nu så hade jag väntat ett par år att ens flytta ihop med denne.

Håller verkligen med. Förstår inte heller denna brådska många har?
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter