Inlägg från: Analoga |Visa alla inlägg
  • Analoga

Garderobsblomma

3 barns mor skrev 2006-03-15 18:52:55 följande:
    Har en garderobsblomma som börjar bli gul i bladen. Är det nån som har nåt tips på vad man kan göra så den inte dör ?
    Har du kanske vattnat för mycket???  Har nämligen en garderobsblomma som jag verkligen glömmer bort, vattnar alltså sällan när den är väldigt uttorkad, och den är så himla frisk och grön och växer och skjuter nya blad hela tiden!!

Verkar vara en blomma som tål tuffa tag!

Jag har den en bit in i rummet. Den ska nog inte stå i direkt solljus!
  • Analoga
    Snurrig skrev 2006-03-17 21:01:30 följande:
    Att garderobsblommor skulle vara odödliga stämmer inte! Har tappat räkningen på hur många jag har avverkat...
    Konstigt! Jag har sån otur med växter men min garderobsblomma växer och frodas! Jag tror hemligheten är att jag glömmer bort att vattna den...
  • Analoga
    Nektarin skrev 2010-04-29 09:30:22 följande:
    Smyger in och frågar vad man då skall ha i ett fönster där det är soligt flera timmar per dag, halvt söderläge? Gillar garderobsblommor och har en där nu, den verkar väl inte vara döende direkt men den får så dassig färg på bladen av att stå i solen, inte sådär mörkgröna och fina. Så förslag mottages gärna :)
    Har du inga persienner som du kan fälla ner när det är sol?? I så fall - skaffa det!
  • Analoga
    Nektarin skrev 2010-04-29 12:20:38 följande:
    Analoga, hmm nä jag har inga gardiner i det fönstret och heller inga persinner. Gillar varken eller Nä, det är ju klart, men vissa är ju tåligare än andra...
    Men har du inget solskydd alls? {#lang_emotions_surprised} Måste ju bli skitvarmt inne!

Tror dessvärre inte det finns några växter som trivs att stå i brännande sol...
  • Analoga

4 år gammal????  Jag tycker det är ett skit att trådarna får vara uppe hur länge som helst nu!!

Svar på tråden Garderobsblomma