• Bobmac

    Dubbelnamn

    Många tror att dubbelnamnen blir riktigt trendigt. Jag skulle behöva tips på fina dubbelnamn för tjejer, gärna lite äldre och alltså inte nya namn som typ Engla-Lee. Vilka gillar ni?

  • Svar på tråden Dubbelnamn
  • LoveRain

    Av de mer vanliga dubbelnamnen gillar jag:

    Anne Marie

    marie Louise

    Anna Karin

    Inga maj

    Ida Maria

    Annars är tips att se bakåt historien bland Europas kungligheter. Väldigt vanligt med dubbelnamn, tex Ulrika Eleonora eller Maria Teresias döttrar (om du gillar namnet Maria då de alla har ett dubbelnamn som börjar på Maria :))

  • Anonym (Linda)

    Några namn som finns i min omgivning. Personer mellan 30-50 år.

    Sara-Lena, Mia-Maria, Anna-Karin, Anna-Lena, Ann-Christin, Ann-Sofie, Marie-Helene, Mary-Lou, Ann-Louice, Åse-Li,

  • Anonym (dd)

    Anna Sara, Rose Marie, Linda Marie, Britt Marie

    Eller sätt samman 2 namn du själv gillar

  • fluu

    Jag gillar både klassiska dubbelnamn och mer ovanliga. Alla namn med Anna är bra och vackra. Anna-Clara är min favorit. En tant jag kände hette det ovanligare Fredrika-Josefina. Hennes syster hette Märta-Sara. Gillar bägge namnen skarpt! En var nära att döpa din unge till Brita Viola, även det gillar jag ävrn om det har n helt annan klang.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    Bobmac skrev 2019-09-09 10:38:20 följande:

    Många tror att dubbelnamnen blir riktigt trendigt. Jag skulle behöva tips på fina dubbelnamn för tjejer, gärna lite äldre och alltså inte nya namn som typ Engla-Lee. Vilka gillar ni?


    Anne-Marie och Rose-Marie är de första jag tänker på. Klassiska och vackra. Marie-Louise är ett annat.
    Sedan finns det ju varianter på äldre namn i kombination som används av kungligheter exempel Catharina-Amalia (holländska kungahuset) eller
    Märta-Louise (norska kungahuset)

  • trollhona
    LoveRain skrev 2019-09-09 11:01:36 följande:

    Av de mer vanliga dubbelnamnen gillar jag:

    Anne Marie

    marie Louise

    Anna Karin

    Inga maj

    Ida Maria

    Annars är tips att se bakåt historien bland Europas kungligheter. Väldigt vanligt med dubbelnamn, tex Ulrika Eleonora eller Maria Teresias döttrar (om du gillar namnet Maria då de alla har ett dubbelnamn som börjar på Maria :))


    :) Läste ditt svar nu när jag svarat, typ samma tips.
  • Anonym (Ladybug)

    Jag vet inte om de räknas som dubbelnamn då de blivit så etablerade att de vuxit ihop till ett namn trots att de egentligen är två, menjag gillar Solbritt och Ingegerd.

  • MaaxMaax

    Eva-Lotta
    Lisa-Marie
    Anna-Sara
    Elsa-Britt
    Eva-Stina
    Lily-Agnes
    Anna-Klara


    Simul Justus et Peccator
  • Anonym (X)

    Rose-marie eller det engelska Rose-mary har jag funderat på till min dotter.Hjärta

  • Anonym (Namntyckare)

    Jag är inte mycket för dubbelnamn, men ett jag tycker mycket om är Majlis.

Svar på tråden Dubbelnamn