Doftljuset skrev 2019-09-23 21:03:16 följande:
Vet faktiskt inte vad dom går på, men tror det är baserat på utredningen man gjort innan. Värden,blodprov,ägglossning med mer.Man är ju där av olika orsaker-och därför utgår dom för varje individuellt par. Skulle detta inte fungera så ser man över protokollet, vad jag förstått det som.Vet att dom har koll på mig-för har mycket äggreserver av mig själv, så kan lätt bli överstimulerad.Får man fråga varför ni är där?Jag har tagit gonal F i 5 dagar,i två olika doser,idag la jag till Fyremadel 0,25ml. ( den sist nämna bränner) Jag var orolig för den sprutan är större, och man ska trycka in långsamt. Hela grejen är fantastisk men samtidigt är ju ingenting kroppen på egen hand nu, utan det är kemiskt och medecinskt. man framkallar nånting nu, för det ska passa. Imorgon har jag UL, men dom kommer nog ta in mig på fler samt blodprov- för dom vill ha koll helt på vad som sker.Vad jag tror.Dom vill ju också se att behandlingen fungerar,annars måste man kanske höja dosen eller sänka nåt.Jag tror inte du kan räkna ut-eller känna stress över det-man får ta denna resa som den kommer-mig var det nära att jag inte ens fick börja-man ska ju få klartecken börja med sprutorna ( sköterskan sa först att det var fullt denna månad), som tur tittade hon igenom igen och gav oss klartecken. Hur går dina tankar?
Tack för detaljerad info, jag mår bättre desto mer jag läser på.
Låter lite jobbigt med sprutorna samtidigt som jag antar att man får intala sig själv att det är för en bra sak.
Vi är där för att vi har försökt i över 1,5år och på utredningen så hittade de inget fel. Tycker många att man ska vara glad över samtidigt som jag känner mig lite orolig över att det inte finns något uppenbart att fixa och det då känns mer hopplöst trots hjälp. Sen vet jag att det är lite bättre förutsättningar då de kan se att det blir befruktat mm.
Du har helt rätt i att jag borde släppa på stressen om när/hur behandlingen blir. Jag är väl mest orolig över att man väntat över ett halvår på att få komma in så vill jag inte missa min novembercykel för då gissar jag på att man inte får börja förrän i januari pga julledigheten och att vänta 4månader till känns som en evighet i sammanhanget. Jag har tyvärr redan dragit på mig magkatarr och har svårt att tänka på något annat.
Samtidigt så har jag en bakgrund som gör att jag känner mig extremt utelämnad vid saker som vaginala UL mm så ser fram emot behandlingen men är orolig över hur jag ska hantera olika situationer, men vet att det ?måste? göras för att uppnå det vi vill.
Önska mer än allt att jag kan släppa lite på stressen över hur allt ska bli. Skönt i alla fall att få prata med någon som går igenom samma. Tycker det känns lite ensamt ibland. *
Håller tummarna för att er stimulering går fint