• GrabbarnaOchJag

    Må illa alla graviditeter??

    Jag väntar nu mitt fjärde barn och väntar in illamåendet. Är i vecka 5+2 (typ) och räknar med att det sätter igång när som helst. För varje graviditet har jag mått lite bättre och kräkts färre veckor. Hoppas att det blir ännu lite lindrigare denna gång. Väntar dessutom en sladdis nu. Kommer skilja 6 år mellan de yngsta.

    Någon som varit med om stor skillnad mellan en av graviditeterna? (Ni som fått flera barn).

    Även om jag hatar att må illa så känner jag ändå en viss trygghet med att må illa då det alltid fått bra hittills.

  • Svar på tråden Må illa alla graviditeter??
  • Anonym (Lojsan)

    Min första graviditet var jag i stort sätt helt symptomfri. Fick större bröst och dålig hy i början bara. Denna graviditet har jag fått dras med alla möjliga hemska symptom, allt från illamående fram till v. 14 till extrem foglossning 

  • Lustablong

    Tredje graviditeten här och denna har hittills varit den jävligaste de andra två var easy i jämförelse...

  • AnnieMagda

    Jag har min fjärde graviditet på gång. Från ettan till trean eskalerade illamåendet, såpass att läkaren till slut skrockade: Om du blir gravid en fjärde gång, så kommer du vara sjukskriven HELA graviditeten.

    Men! Så blev det inte! Kunnat jobba alla veckor, det är helt otroligt! Jag vet inte varför, men den här gången har jag även kört med vanliga lergigan, inte lergigan comp, på natten. Så det har tagit emot morgonillamåendet och gjort att jag inte fått en käftsmäll varje morgon. Sen har jag kört direkt lergigan comp varannan timme fram till kvällen.

    Kanske bättre medicinering, kanske bara tur, eller nåt. Skönt är det iallafall!

  • Anonym (Kräkis)

    Med första barnet mådde jag lite illa under första trimestern. Kräktes några gånger. Med andra kräktes jag inte fler gånger, men mådde illa för det mesta, genom hela graviditeten.

  • cosinus

    Min fjärde var absolut djävligast. Kräktes och mådde dåligt. Min trea kände jag inte av ö h t.

  • Anonym (My)

    Med första hade jag en helt underbar graviditet. Inga som helst symtom på nio månader. Andra graviditeten var hemsk. Spydde konstant fram till vecka 30. Oavsett vad jag åt och när kom det upp 5 minuter senare. Låg inlagt stup i kvarten och fick dropp för uttorkning. Tror jag provade både alla huskurer och läkemedel som fanns att hitta utan effekt. Skillnaden jag såg mellan graviditeten var att förstå var en pojke och andra en tjej.

Svar på tråden Må illa alla graviditeter??