Inlägg från: Mageric |Visa alla inlägg
  • Mageric

    Saknar viss mat

    Helt plötsligt kom bara sånt grymt sug efter ?förbjuden? mat och måste skriva av mig.

    Oxfilé, rare.

    Råbiff.

    Tonfisktartar.

    Saint agur och gorgonzola.

    Vad saknar ni?

  • Svar på tråden Saknar viss mat
  • Mageric

    Viseversa:

    Livsmedelsverket avråder från rått kött och kött under 70grader (oxfilé rare är 48-50grader).

    Följer dom så slipper jag ångest, de har dock gett OK på sushi så det äter jag.

  • Mageric

    Mamanhattan och Viljaa:

    Jag hittade ett avalkoholiserat chardonnay från Drums & Barrels som iaf har lite smak. Tyvärr gillar jag inte rödvin annars heller, så har inget bra tips på det.

  • Mageric

    Verkar vara skillnad på köttfärs och kött i bit dock ser jag nu när jag läser igen, men konstigt med temperaturen? Eller tänker jag fel?

    Ska nog inte chansa ändå men intressant att veta.

  • Mageric

    [quote=79892368][quote-nick]LaFontaine skrev 2019-09-10 19:42:01 följande:[/quote-nick]Det här hittade jag: www.anticimex.com/sv-se/nyhetsrum/2017/vet-du-riskerna-med-att-ata-for-ratt-kott/

    Men jag vill också dra mig till minnes att själva det kan finnas bakterier i kvarnen som kan överföras till köttet. Där kan jag dock ha fel.[/

    Jo men där stod att det ska inte vara vanlig nötfärs utan annat stycke (bit) som malts i separat kvarn för råbiff.

Svar på tråden Saknar viss mat