Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

    USA

    klyban skrev 2019-09-12 18:24:10 följande:

    Syftet med meningen var visa att man exkluderar vård om man inte har pengar, då försäkring helt enkelt plockar bort dig om du anses en risk att utlösa försäkringen.
    Och som fet är detta garanterat att hamna utanför den en dag.

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    Du har fel.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 18:26:33 följande:

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.

    Nationella siffror ifrån USA, game over!
    www.dhhs.nh.gov/dphs/nhp/documents/sugar.pdf
    "How Much Sugar?Two hundred years ago, the average American ate only 2 pounds of sugar a year. In 1970, we ate 123 pounds of sugar per year. Today, the average American consumes almost 152 pounds of sugar in one year. This is equal to 3 pounds (or 6 cups) of sugar consumed in one we"


     


    Vet inte vad jag pratar om, nja, det ser ut som min analys är rätt.
    För nu är det även uppbackat av en officiell källa ifrån myndighet i USA och om socker konsumtion.


    Det dar ar helt orelaterat till diskussionen om vilka produkter som har socker i sig i USA men inte i Sverige.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 18:32:10 följande:

    Fakta kvarstår, USA stoppar socker i mat där den inte behövs, och gör vissa amerikaner feta som grisar.


     


    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.

    Nationella siffror ifrån USA, game over!
    www.dhhs.nh.gov/dphs/nhp/documents/sugar.pdf
    "How Much Sugar?Two hundred years ago, the average American ate only 2 pounds of sugar a year. In 1970, we ate 123 pounds of sugar per year. Today, the average American consumes almost 152 pounds of sugar in one year. This is equal to 3 pounds (or 6 cups) of sugar consumed in one we"


    Game over.


    Fakta kvarstår, du kan inte säga i vilken mat USA stoppar socker i där den inte behövs  (och som Sverige inte gor). Ar jordgubbsmjolk (och jag gissar du kommer säga chokladmjolk) det enda du kan komma med?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 18:40:22 följande:

    Inget ändrar sig för du ställer en fråga.
    BBQ socker socker och socker på socker, så vad ska du säga nu?'
    Att dom inte äter någon BBQ?

    10% av energiinnehållet ska max komma ifrån socker, Amerikanen äter 3ggr så mycket.
    Game over!


    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    Du menar BBQ sås finns inte i Sverige?? Eler menar du "svensk" BBQ sås har inget socker i? Vilket marke?
  • Tow2Mater
    Gameofthrones skrev 2019-09-12 19:07:34 följande:
    Ha ha, vad roligt, godisbak det var nytt för mig och höra även har jag sett på tv eller liknande. Kul och sysselsätta sig så. Verkligen.

    Hur känner du dig inför linschips och så? Det är skillnad på chips och chips? Alla här älskar det. Vi köper vanliga också.

    Vi äter för njuta. Vi är nyttiga på vardagar. Som sagt barnen köper inte varje helg. Är väldigt glad faktiskt.

    Jag var en riktig godisråtta från barndomen till mitt första barn kom. Ej överviktig normalvikt. Alltid. Har varit mån om träna.

    Den där Tow2Mater... Ska citera lite där med.

    Aha, trodde vi låg på 38kg per person. Svensken.

    Jag trodde vi låg mer än 69 kg. USA.
    Jag tittade på linschips i affären häromdan, andra ingediensen på listan var mjöl. Finns det i dina linschips?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 19:23:17 följande:

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


     


    BBQ sås
    Det är socker på socker på socker i BBQ, kan du inget eller?(BBQ sås ingår som du förstår)
    Detta är bara matgruppen sak, elelr trodde du annat?
    Och siffrorna talar ett tydligt språk, och det är att du har solklart fel som brukligt sen du slutade diskutera verkligheten.


    Vilken BBW sås har sverige då som inte har socker i? Vem menar att det inte ska vara socker i BBQ?
  • Tow2Mater
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-12 19:56:27 följande:
    Varning för klyban.

    Han har inte förmåga att svara

    Undvik honom, en mycket negativ person.
    Om han inte upprepade sina mantran konstant, skulle han kanske kunna se lite tydligare vad som diskuteras.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 19:23:17 följande:

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


     


    BBQ sås
    Det är socker på socker på socker i BBQ, kan du inget eller?(BBQ sås ingår som du förstår)
    Detta är bara matgruppen sak, elelr trodde du annat?
    Och siffrorna talar ett tydligt språk, och det är att du har solklart fel som brukligt sen du slutade diskutera verkligheten.


    Jag forstår ju att svenska inte är ditt modersmål, men du är dessutom ofta väldigt otydlig i vad du menar i och med att du skriver så dåligt.... Du skulle kunna läsa igenom vad du skriver och korrigera lite i språket innan du postar , t ex.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 22:00:34 följande:
    Vad är det du pratar om?
    Och vad har det med att amerikaner äter så mycket socker och har socker stora mängder socker i maten?
    Läs #46, det är det fetstilta i citatet i #46 jag diskuterar.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 22:03:02 följande:

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.

    När det kommer till ad hominem, så är det irrelevant för sak, socker och det överdrivna användandet i USA.
    Eller tror du min person är sak? Solig


    Läs #46, det är det fetstilta i citatet i #46 jag diskuterar. Inget annat.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 22:01:27 följande:

    Dock har vi bevisat för alla att det vi sa om socker stämmer.
    Att jag får upprepa det, är för fakta som du missat.


    Läs #46, det är det fetstilta i citatet i #46 jag diskuterar. Inget annat.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 22:11:19 följande:

    Dock har vi bevisat vår sak, det är din tur och berätta att amerikanerna inte äter 69kg socker.
    Vilket är den trippla mängden energi som socker max ska utgöra.


    SÅ utveckla eller var ägd.


    Läs #46, det är det fetstilta i citatet i #46 jag diskuterar. Inget annat.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-12 22:09:21 följande:
    Varför pratar du då enbart om min person och i det citerade inlägget? Katt
    Forsokte hjälpa dig så vi kan forstå dig bättre.
  • Tow2Mater
    Gameofthrones skrev 2019-09-13 09:13:02 följande:

    Tow2Mater,

    Det är väl bra sätta igång diskussioner. Man har rätt och tycka vad man vill höra andras åsikter som man kan diskutera.

    Jag är sådan person också gillar och diskutera. Ibland måste man backa och lyssna på andra i sina trådar ska du alltid ha rätt, ha förklaringar, vet inte varför du är spda. Du vill ha uppvärksamhet. Den uppvärksamheten du får här förstärker Dina meningar. Har du ingen vid din sida? Sällskapsmässigt. Låt inte dina otrevligheter, och vara besserwisser på allt. Speciellt i den här tråden.

    Klyban

    har alldeles rätt i det här tråden.

    Jag är amerikanare själv. Jag vet själv att vi har ett stort problem i hela USA med överviktighet. Sen finns det nog ett mörkertal som vi inte vi vet om. Det är väldigt många barn som är drabbade för dem inte får rätt kost.

    Nu börjar man se lite skillnad, men det är svårt för allt är så himla tillgängligt, svår cirkel och ta sig ur. Det är en ond cirkel.

    Det är lite mer stressigt nu när Trump är president. Parisavtalet är borta, Obama care är borttaget, mm.

    (Massor) det resulterar att människor som är överviktiga fortsätter äta pga stress.( en sak utav tusen skäl) människor som inte har råd får köpa, äta det man råd med. Som är tomma kalorier tex.

    Jag kan fortsätta länge och diskutera. Men jag gör inte det och ibland är det onödigt och uppmuntra dåligt beteende som du har här just i denna tråd.

    Försök ta till dig rätt info, lyssna, ta till dig info, du behöver inte säga att det är rätt eller fel. Ta emot bara information.

    Klyban, keep up with good work. :)


    Du vet inte vad jag diskuterar.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-13 11:17:44 följande:

    Och det har vi, och resultatet är du har fel efter fakta presenterats.
    Och nu ska vi bara upprepa det tills du ger upp dina lögner, vilket tar par minuter.
    Men du vet jag har all tid i världen för detta.

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    En extremt ohälsosam konsumtion av socker, där man varje amerikan äter 3ggr för mcyket socker vad som anses som max.
    Och varje dag.


    Igen - jag diskuterar inte hur många kg man äter. Alls. Jag har aldrig kommenterat det, Läs inlagget jag refererade till tidigare.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-13 15:44:33 följande:

    Dock är det vad som kvantifierar allt socker Amerikanen äter.


     


    Men du kan få samma länk igen, som berättar exakt det du efterfrågar OCH är fakta för USA.
    www.dhhs.nh.gov/dphs/nhp/documents/sugar.pdf

    "Added Sugars  Sugar is the most popular ingredient added to foods in the US.  It is found in cakes, cookies, candy and other sweets.  Sugar is also added to many processed foods like ketchup, crackers, bread, soups, cereals, peanut butter, cured meats and salad dressings.  Most processed foods contain sugar.  Reading food labels will help you find out how much sugar is in the foods you eat."


     


    Och sen på detta har du alla maträtter som BBQ, skoj du har så lite kunskaper du tror det är bara BBQ-såsen som har socker, den har faktiskt minst i dessa rätter med BBQ och tex St Louise ribbs, som fullkomligt är överöst med socker.
    Och ändå är det extrema mängder socker i många av dessa såser.
    Och som du ser återfinns även cured meat som du var så sur ovan på, och tog upp beef jerky i tron det skulle hjälpa dig på nått sätt.

    Du är ägd från sekund ett i denna frågan, då du inte har kunskaper för diskutera frågan ens.
    Och sen har du slutat och diskutera nått sedan en tid tillbaka, utan mest oneliners som vi ser här nu.
    Dock är jag glad du svarar, då det sänker din trovärdighet med nått så klart som detta.


    Du fortsätter bara vara obstinat. Jag kommer fortsätta peka ut dina felaktigheter som jag inte kan låta passera obemärkt. Men slutar svara dig om detta nu, du vill inte forstå.
  • Tow2Mater
    Missermajser skrev 2019-09-13 17:20:00 följande:

    Säg själv något som blivit bättre med honom det är mycket lättare att summera!


    Tillsatta domare ar en ganska stor sak, som kommer fortsatta paverka under firhoppningsvis lang tid!
  • Tow2Mater

    "Dödat all sojaodling i US" måste väl anses vara en bra sak, då det tidigare protesterats hejvilt bland miljögrupper och andra mot Monsanto. Minns ni inte t ex 2013 i Stockholm?

  • Tow2Mater

    Heja Trump!

    "Under kongressen slog FN:s internationella Världspostunion fast att Kina inte längre klassas som ett utvecklingsland utan numera går under etiketten industriland.


    Förändringen innebär att andra länder, däribland Sverige, kan kräva 70 procents kostnadstäckning för att mota paket från Kina.


    Redan i juli nästa år börjar de nya reglerna att gälla för kinesisk distribution till USA. Regeländringen sker efter att USA hotat att lämna det internationella samarbetet om in Kina klassas som industriland"

    www.expressen.se/dinapengar/kostnaden-for-kinahandel-hojs-efter-nya-fn-regler/
Svar på tråden USA