• Wed 11 Sep 2019 09:34
    439 visningar
    7 svar
    7
    439

    Friskluftsautomat i Tokyo?

    Hej

    Jag vet att jag har kört att det finns automater i storstäder med dålig luft, Tokyo tror jag att det var. I dessa automater så lägger man på en peng och så får man andas i en syrgasmask i några minuter.

    Är detta en skröna, eller har någon mer hört samma sak och kan länka till någon artikel eller bild?
    Jag har googlat men utan lycka.

    Tack

  • Svar på tråden Friskluftsautomat i Tokyo?
  • Wed 11 Sep 2019 09:51
    #1

    Den här intervjun nämner det i förbifarten

    www.publikt.se/artikel/lika-roligt-som-jag-trodde-2836

  • Wed 11 Sep 2019 13:51
    #2

    Tack!
    Men jag hade hoppats på lite bilder, och så.

  • Wed 11 Sep 2019 17:25
    #3

    Du tänker inte på undersökningen i UKs tunnelbana som använde sig av luktsatt luft på flaska som kunde köpas i en "vanlig snacksautomat"? Det var, som sagt, en undersökning.

    I Tokyo har jag aldrig stött på det, men det skulle förstås inte förvåna mig om det fanns.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Wed 11 Sep 2019 17:36
    #4

    Haha, jag minns ett inslag om detta i tv-programmet Tro?t om ni vill för massa år sedan. Det var bluff då och är det säkert fortfarande. Aldrig sett någon sådan i Tokyo, i vart fall.

  • Wed 18 Sep 2019 15:34
    #5

    Ok. Då arkiverar jag detta påstående som skitsnack i väntan på mer info...
    Tack.

  • Wed 18 Sep 2019 15:57
    #6
    yakumo skrev 2019-09-18 15:34:22 följande:

    Ok. Då arkiverar jag detta påstående som skitsnack i väntan på mer info...

    Tack.


    På Facebook finns folk över hela världen,, du borde rimligen kunna hitta svaret i någon grupp kopplad till Japan?
  • Wed 18 Sep 2019 16:01
    #7
Svar på tråden Friskluftsautomat i Tokyo?