• Thu 12 Sep 2019 11:39
    579 visningar
    11 svar
    11
    579

    London

    Jag och min tonåring åker till London om ett par veckor. Från torsdag till söndag.

    Inser ju nu att jag behöver alla tips och råd för en lyxig budgetsemester som en kan få. Tonåringen har aldrig varit i London och vill se de vanliga sevärdheterna, jag var där för trettio år sedan så mina erfarenheter kan anses som noll.
    Vi har flyg och hotell bokat, vill gå på musikal och Harry Potter Museum och annat vi inte ens vet om att vi vill ännu,

    Det vi behöver tips med är:
    Hur tar vi oss fram i London, enkelt och prisvärt?Tunnelbana?  Om så vad köper en för biljetter?
    Är det smidigast att köpa biljetter till museum och musikal hemma? 
    Vad ska vi inte missa och vad kan vi göra lite hastigt?

    Jag har säkert fler frågor men hjälp mig gärna med alla tips ni kommer på!

  • Svar på tråden London
  • Fri 13 Sep 2019 07:12
    #4

    Tack snälla ni för bra tips!

    Val av musikal ligger i tonåringens händer men jag ska komma med tips.

    Oystercard, köper en det på stationen och laddar dag för dag?

    Camden låter som något vi ska besök, bra tips.

  • Fri 13 Sep 2019 07:40
    #6
    mammatill6 skrev 2019-09-13 07:17:05 följande:

    Du köper det på stationen i automater. Så väljer du hur mycket du vill ladda med. Börja med t.ex 10 pund , sen är det bara att ladda på mer. Man betalar en pant för kortet man får tillbaka när du åker hem. Även det du har kvar på kortet får du tillbaka. Enklast är att bekom hjälp av personal som står vid automaterna.


    Stort tack för bra hjälp!
  • Fri 13 Sep 2019 08:41
    #9

    Tack för tipset om HP. Det får vi inte missa!

  • Sun 22 Sep 2019 10:52
    #10

    Vi kommer landa i London ett bra tag innan vi kan checka in på hotellet.

    Rekommenderar ni att förvara bagage på något särskilt ställe eller åka till hotellet och fråga om de har bagagerum? Kan ju i och för sig dra ett mejl och höra med hotellet men det blir en tråkig resa till och från hotellet som en kan göra annat.

    Finns det bra förvaring på annan plats, mellan Heathrow och "centrum".

    Tack söta ni för hjälp!

Svar på tråden London