• Padawan

    Helt plötsligt hungrig heeeela tiden!

    Alltså, heeeelp!

    För några dagar sedan blev jag helt plötsligt hungrig typ en timma efter att jag hade ätit en stor portion mat. Sedan dess händer det hela tiden!! Jag blir hungrig väldigt tätt inpå att jag har ätit, alltså superhungrig som om jag inte har ätit på hela dagen! Min man tycker att detta är jättekonstigt.

    Jag vet inte om det är relaterat för att det har hållt på mycket längre, men jag svettas också extremt mycket! Visst, det är varmt nu men jag svettas i alla kläder i alla väder. Kan inte ha vissa linnen/tröjor längre för att jag skulle svettas igenom dem.

    Jag har funderat lite på sköldkörteln, då min pappa har haft problem med detta. Men, när jag var gravid för ca 2 år sedan så kollade man sköldkörteln och då var den lite i ?underproduktion? om man säger så. Om det NU beror på sköldkörteln så ska det ju vara att den är mer aktiv eller vad man nu säger. Kan det svänga så? Jag har för mig att det ska vara antingen eller.

    Experter, riktiga och på låtsas, bring it on med tankar!

  • Svar på tråden Helt plötsligt hungrig heeeela tiden!
  • Jag är bara jag

    Kan du vara gravid? Jag blev superhungrig som gravid och kokade nästan upp. Eller hamnat i klimakteriet? Där är jag nu, skulle kunna gå i shorts när det är 15 grader ute...

  • Anonym (maghelvetet)

    Så där har det varit för mig i flera månader  sträck nu.Har haft magkatarr nästan hela livet, och inflammationer i matstrupen som konstaterats vid gastroskopi. Har också ett magmunsbråck som blivit värre med åren. Kan knappt äta nånting längre utan obehag. Knaprar Omeoprazol konstant utan så mycket hjälp dessvärre.

    Dina symptom låter typiska för magkatarr eller bråck. Kolla upp det!

  • lövet2

    Ja, sköldkörteln kan svänga. Min dotter hade överproduktion i 3 år. Hon åt och åt men gick bara ned i vikt. Vi fattade förstås ingenting. Sedan vände det. Då fick hon underproduktion. Tappade aptiten men gick stadigt upp i vikt. Sedan blev det liksom stopp och ingenting hände. Några år senare började sköldkörteln bli svullen, och då först fick hon en diagnos av doktorn.

  • Anonym (Q)

    Kolla upp sköldkörteln och be läkaren att göra en vanlig hälsoundersökning. Kanske har du brist på något som din kropp skriker efter? Har du börjat röra på dig mer eller lagt om träningen? Sover du som du brukar? Håller du på att bli sjuk? Jag misstar ibland illamående för hunger (blä) i början av en magsjuka.

  • Padawan
    Jag är bara jag skrev 2019-09-13 13:02:32 följande:

    Kan du vara gravid? Jag blev superhungrig som gravid och kokade nästan upp. Eller hamnat i klimakteriet? Där är jag nu, skulle kunna gå i shorts när det är 15 grader ute...


    Är ganska otroligt om jag var gravid då jag har p-stav! Men jag kan ju kissa på sticka ändå :)
  • Padawan
    Anonym (maghelvetet) skrev 2019-09-13 13:11:03 följande:

    Så där har det varit för mig i flera månader  sträck nu.Har haft magkatarr nästan hela livet, och inflammationer i matstrupen som konstaterats vid gastroskopi. Har också ett magmunsbråck som blivit värre med åren. Kan knappt äta nånting längre utan obehag. Knaprar Omeoprazol konstant utan så mycket hjälp dessvärre.

    Dina symptom låter typiska för magkatarr eller bråck. Kolla upp det!


    Jo jag har också haft lite problem med magen, men just nu är den faktiskt väldigt bra! Äter omeprazol och det har hjälp jättemycket! Har IBS också men den är väldigt lugn nu.
  • Padawan
    lövet2 skrev 2019-09-13 15:36:10 följande:

    Ja, sköldkörteln kan svänga. Min dotter hade överproduktion i 3 år. Hon åt och åt men gick bara ned i vikt. Vi fattade förstås ingenting. Sedan vände det. Då fick hon underproduktion. Tappade aptiten men gick stadigt upp i vikt. Sedan blev det liksom stopp och ingenting hände. Några år senare började sköldkörteln bli svullen, och då först fick hon en diagnos av doktorn.


    Okej då vet jag! Då är det kanske det jag har :S får kolla upp detta! Tack för ditt svar :)
  • Padawan
    Anonym (Q) skrev 2019-09-13 15:42:01 följande:

    Kolla upp sköldkörteln och be läkaren att göra en vanlig hälsoundersökning. Kanske har du brist på något som din kropp skriker efter? Har du börjat röra på dig mer eller lagt om träningen? Sover du som du brukar? Håller du på att bli sjuk? Jag misstar ibland illamående för hunger (blä) i början av en magsjuka.


    Har inte börjat röra mig särskilt mycket mer. Tagit lite fler steg än vanligt men inget markant! Mår faktiskt ganska bra nu förutom hunger och svettningar och sömnen är som vanligt (även om sonen väljer när jag ska vara vaken och inte..). Tack för ditt svar :)
  • nnnnnnnn

    När jag har haft det så har det varit något av dessa 2 saker:
    1) Gravid... Gick liksom inte att bli mätt...
    2) Magkatarr. Lätt att testa. Köp Omeprazol - ät 1 tablett om dagen - har suget i magen försvunnit efter 1-2 dagar så fortsätter du kuren enligt förpackningen så att katarren läker ut helt.

  • Anonym (Q)
    Padawan skrev 2019-09-13 17:57:45 följande:
    Har inte börjat röra mig särskilt mycket mer. Tagit lite fler steg än vanligt men inget markant! Mår faktiskt ganska bra nu förutom hunger och svettningar och sömnen är som vanligt (även om sonen väljer när jag ska vara vaken och inte..). Tack för ditt svar :)
    Ammar du fortfarande? Jag kände definitivt av när barnen gick igenom en tillväxtfas och ökade på amningen.
  • Jag är bara jag
    Padawan skrev 2019-09-13 17:53:26 följande:
    Är ganska otroligt om jag var gravid då jag har p-stav! Men jag kan ju kissa på sticka ändå :)
    Det har jag en vän som blev så allt är möjligt. Flört
  • Padawan
    Jag är bara jag skrev 2019-09-13 18:34:21 följande:

    Det har jag en vän som blev så allt är möjligt.


    Haha, åh nej! Skräms inte!
Svar på tråden Helt plötsligt hungrig heeeela tiden!