• Anonym (Anonym)

38,5 i temp vid ansträngning? Normalt?

Får 38,5 i temp vid ansträngning. Är det normalt?

• Svar på tråden 38,5 i temp vid ansträngning? Normalt?
  • FtS70

Om inte troll: ja, det är normalt att bli varm vid ansträngning, därför svettas du.

• Anonym (Anonym)
    FtS70 skrev 2019-09-14 11:32:30 följande:

Om inte troll: ja, det är normalt att bli varm vid ansträngning, därför svettas du.

Troll!???? Varför skulle jag vara ett troll? Det kan du vara själv. Har hört tvärtom, att man inte ska få feber vid ansträngning. Sen har jag hört att man kan få det. Blir förvirrad.
  • Anonym (Eva)

Nej.ä, det är inte normalt

• Anonym (Lillan)

Vad har du annars i normal temp?

• Anonym (Anonym)
    FtS70 skrev 2019-09-14 11:32:30 följande:

Att bli varm och få feber är dessutom helt olika saker. Brukar vanligtvis inte få så hög temp för jag gjort något så skriv inte säker som inte stämmer på nätet om du inte har koll.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lillan) skrev 2019-09-14 14:01:43 följande:

Vad har du annars i normal temp?

Annara brukar jag ha 36,8. Så det är ju en ganska rejäl skillnad....

Vad ska jag göra? Jag har gått till vårdcentralen flera ggr men ingen verkar direkt reagera på det. När jag får så hög temp så känner jag mig dessutom sjuk. Finna det någon speciell mottagning för sådant ? Är det neurologiska eller reumatisk eller vad går det under? Någon som vet? Tacksam för alla tankar och åsikter
  • Anonym (tjej 37)

Tar du alltså temp under tiden du tränar? Har jag aldrig gjort. Och om jag skulle kan det nog vara så att temperaturen är högre då. Har för övrigt hört någon gång att feber och värmen som uppstår vid fysisk aktivitet är densamma för kroppen. Alltså kroppen vet inte skillnaden. Intressant.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-14 15:16:04 följande:

Annara brukar jag ha 36,8. Så det är ju en ganska rejäl skillnad....

Vad ska jag göra? Jag har gått till vårdcentralen flera ggr men ingen verkar direkt reagera på det. När jag får så hög temp så känner jag mig dessutom sjuk. Finna det någon speciell mottagning för sådant ? Är det neurologiska eller reumatisk eller vad går det under? Någon som vet? Tacksam för alla tankar och åsikter

Är det direkt efter att du har tränat? Hur mår du i övrigt?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (tjej 37) skrev 2019-09-14 15:24:31 följande:

Tar du alltså temp under tiden du tränar? Har jag aldrig gjort. Och om jag skulle kan det nog vara så att temperaturen är högre då. Har för övrigt hört någon gång att feber och värmen som uppstår vid fysisk aktivitet är densamma för kroppen. Alltså kroppen vet inte skillnaden. Intressant.

Nej det gör jag inte.
Svar på tråden 38,5 i temp vid ansträngning? Normalt?