Förstoppad 6-månaders, helt desperat
Hur ofta använder ni pysarns för att få hen att bajsa? Dvs. hur ofta bajsas det?
Hur diagnostiserades förstoppningen?
Förutom smakisarna, amning eller ersättning?
Hur ser bajset ut när det väl bajsas?
Hur ofta använder ni pysarns för att få hen att bajsa? Dvs. hur ofta bajsas det?
Hur diagnostiserades förstoppningen?
Förutom smakisarna, amning eller ersättning?
Hur ser bajset ut när det väl bajsas?
Inte menat att du ska ta illa upp nu men det främst verkar vara missnöje, dålig sömn och skrik och oro som är symptomen? (Många bebisar är enormt fisiga, väldigt vanligt faktiskt), Han har bajsat varannan-var tredje dag som regel generellt de senaste månaderna och avföringen är halvlös och lite slemaktig (och,gulaktig?).
Det låter som att du har det super tufft och att du får ta en jättestor del är jobbet, framförallt nätterna.
Har du läst lite om HNB?
Min var en sån och i början projicerade jag det på allt möjligt, något måste ju vara ett problem för att hen skulle vara SÅ kinkig och missnöjd, trodde i omgångar det var utinblåsan/mat/mage/bajs etc etc tills jag läste lite om HNB och insåg att det var min på pricken.
Jag hittade också efterhand samband med just min var otroligt känslig för för mycket intryck, lite för mycket intryck på dagen så blev kvällen skrik, gnäll och missnöje. Hen hade även otroligt svårt att somna när hen borde utan man var tvungen att hålla koll och alltid aktivt söva och se till att det var mörkt för annars gick det rakt in i övertrötthet och ledsen bebis. Sen var det tufft, det bara var så, och extremt närhetskrävande, det var lite som att ha en siamesisk tvilling en majoritet av tiden det första året. Sele och sjal var en otrolig hjälp.
Sen var hen underbar och det blev bättre och bättre men alla de där glads nöjda bebisarna jag såg i min omgivning som kunde ligga nöjt I vagn med en leksak kändes otroligt långt borta.
@möjligt Kl är 3:28 och jag sitter och vaggar gråtande bebis... Nä, det stämmer tyvärr inte. Han har alltså inte bajsat själv överhuvudtaget mer än tre gånger på 1,5 mån. Det går 10-14 dgr mellan gångerna tills vi började klyxa honom och då var avföringen klumpig och slemmig. Han har planat i både vikt och längd, vilket jag inte skrivit. Dagtid är han supermysig, glad och nöjd förutom viss fisproblematik som visar sig genom plötsliga gallskrik där han kastar sig fram och tillbaka tills han pruttar. Nattetid blir det tusen gånget värre. Så nej, han är inte HNB. Men fack för förslaget, det hade ju kunnat vara så.