• Tue 17 Sep 2019 19:17
    407 visningar
    5 svar
    5
    407

    Smidig och prisvärd syskonvagn?

    Jag är nu i vecka 19 och mitt barn är beräknat till 17 oktober, men kommer komma ca 2 veckor innan då jag ska bli snittad.

    Har nu ett barn som kommer vara ungefär 2 år och 4 månader när lill*n föds.

    Har kollat runt och alla är så satans dyra om man vill ha ett känt märke. Kollat på begagnade med men utbudet är inte så stort och de flesta ser ganska klumpiga och ofräscha ut, de som ser någorlunda okej ut kostar lika mycket som en ny syskonvagn från Beemo och då vet man att bruksanvisning och alla tillbehör är med.

    Har kollat på olika modeller på Beemo på Jollyroon och hittat några intressanta kandidater.

    Mitt krav är att vagnen ska vara smidig att styra, ta liten plats ihopfälld och enkel att fälla ihop.

    Vill också att den ska gå att bygga om på olika sätt, att barnen sitter mot varandra t.ex, eller båda vända mot mig eller tvärtom.

    Vilken vagn skulle ni tipsa om och är ni nöjda?

    Vill inte lägga mer än ca 5000 kr.

    Tar gärna emot tips! Kram

  • Svar på tråden Smidig och prisvärd syskonvagn?
  • Tue 17 Sep 2019 19:20
    #1

    Menar 17 februari såklart

  • Tue 17 Sep 2019 19:52
    #2

    Tipsar (igen) om bloggen ombarnvagnar.com

    Hon som driver den har testat mängder med vagnar och gör bra recensioner och svarar på frågor.

    Jag skulle personligen hellre köpa en emmaljunga, britax eller bugaboo begagnad än ett budgetmärke ny. Vagnar av bättre tillverkare har ett större utbud av reservdelar och tillbehör, alltså lättare att använda vagnen länge och till och med sälja den vidare. Bugaboo donkey duo har jag ser begagnad under 5000 samt att det finns mkt bra begagnande tillbehör att köpa. Emmaljunga finns också en hel del begagnat.

  • Tue 17 Sep 2019 20:57
    #3

    Tack för tipset, men utbudet av bra begagnade syskonvagnar är väldigt magert i mitt område. Har kollat både Blocket och köp och säljgrupper på Facebook och det fanns knappt några syskonvagnar alls och de som fanns såg väldigt slitna ut och var gamla modeller som sålts vidare flera gånger och det är jag inte intresserad av.

    Reservdelar bryr jag mig inte om eftersom den inte kommer användas så värst flitigt.

    Men ska helt klart kolla in bloggen!

    Men är mest sugen på en sprillans ny vagn denna gång då vi köpte begagnat förra gången och den var lite sliten och bromsen började kärva ganska snabbt.

  • Tue 17 Sep 2019 21:31
    #4

    Jag förstår, det är ju såklart olika beroende på var man bor!

  • Tue 17 Sep 2019 22:49
    #5

    Ja, precis. I hela mitt län finns det nästan inga syskonvagnar men däremot drösvis med vanliga vagnar. Riktigt tråkigt! ????


    LoveRain skrev 2019-09-17 21:31:40 följande:

    Jag förstår, det är ju såklart olika beroende på var man bor!


Svar på tråden Smidig och prisvärd syskonvagn?