• fizzypop

    Spillde vatten på trägolvet!!

    Spillde vatten på köksgolvet, det är av såna här trä bitar..glömde torka upp.... nu har golvet där jag spillde rest sig...ska snart byta bostad. VAD KOMMER HÄNDA??

  • Svar på tråden Spillde vatten på trägolvet!!
  • LoveRain

    Är det en hyresrätt kommer du troligen få betala vad det kostar värden att åtgärda detta.

    Hur stor del av golvet är det som rest sig? Har du felanmält till värden?

  • fizzypop
    LoveRain skrev 2019-09-17 19:45:36 följande:

    Är det en hyresrätt kommer du troligen få betala vad det kostar värden att åtgärda detta.

    Hur stor del av golvet är det som rest sig? Har du felanmält till värden?


    Väldigt liten del .framför diskhon nej jag har inte gjort nånting.kommer det att märkas eller kan man glida förbi lite fint..kanske...?
  • Tihi
    fizzypop skrev 2019-09-17 19:54:21 följande:
    Väldigt liten del .framför diskhon nej jag har inte gjort nånting.kommer det att märkas eller kan man glida förbi lite fint..kanske...?
    Att ta lite ansvar för vad du har gjort och åtgärda alternativt betala för det till hyresvärden är uteslutet eller?
  • LoveRain

    Du har väl inte så mycket annat val än att chansa. Du kan chansa och felanmäla och hävda att det är fel på golvet och så åtgärdar värden. Eller så säger värden att du är ersättningsskyldig

    Eller så väntar du till utflytt och hoppas att detta inte kommet med i protokollet som något som måste åtgärdas. Eller så blir du återbetalningsskyldig.

    Beror lite på hur nyrenoverat det är och hur strikt värden är.

  • Giftskåneman

    Blås med hårtorken så försvinner fukten, kolla bara så det inte blir för varmt, du ska kunna ha handen i luftstrålen utan att bränna dig.

    Sen är det nog lacken som är bortnött precis framför diskhon där man står mest.

Svar på tråden Spillde vatten på trägolvet!!