• Majja92

    Hur lång tid efter MF blev ni gravida igen?

    Hej kära FLare

    Går just nu igenom mitt andra MF och behöver få höra lite solskens historier.

    För oss tog det mer än ett halvår från första missfallet till denna graviditet. Dock så försökte vi inte lika helhjärtat som vi göra nu, så hoppas innerligt att det går fort denna gången..

    Känner att hela min kropp SKRIKER efter bebis och jag vill inget hellre än att få bli gravid igen och att faktiskt få behålla detta barn <3

    Hur fort gick det för er att bli gravida efter era MF/MA?

    Kram

  • Svar på tråden Hur lång tid efter MF blev ni gravida igen?
  • närkommertrean

    Jag har fått två mf i v 7. Vid första blödde jag länge och det tog tid innan äl kom igång. Den blev heller inte regelbunden utan hoppade över en månad. Från att jag fick negativt på gravtest efter mf tog det fyra månader tills jag blev gravid igen men det var andra äl efter mf. Räknar jag från när jag började blöda tog det sex månader.

    Vid mitt andra mf blödde jag i sex dagar och fyra dagar senare hade jag äl. Min cykel var som en klocka och jag kände av äl väldigt tydligt (plus körde med NC och äl-test så jag var säker på att jag hade äl varje månad). Vi prickade äl varje gång men ändå tog det åtta försök innan jag blev gravid igen. Jag vet att det inte är så lång tid egentligen men när man inte vill annat än att bli gravid och mina fyra tidigare graviditeter blivit till på max tre försök kändes de där åtta månaderna som en evighet!

    Det är omöjligt att säga hur lång tid det kommer ta för dig men jag håller tummarna för att det går snabbt. Lycka till!

  • Majja92
    närkommertrean skrev 2019-09-18 09:16:42 följande:

    Jag har fått två mf i v 7. Vid första blödde jag länge och det tog tid innan äl kom igång. Den blev heller inte regelbunden utan hoppade över en månad. Från att jag fick negativt på gravtest efter mf tog det fyra månader tills jag blev gravid igen men det var andra äl efter mf. Räknar jag från när jag började blöda tog det sex månader.

    Vid mitt andra mf blödde jag i sex dagar och fyra dagar senare hade jag äl. Min cykel var som en klocka och jag kände av äl väldigt tydligt (plus körde med NC och äl-test så jag var säker på att jag hade äl varje månad). Vi prickade äl varje gång men ändå tog det åtta försök innan jag blev gravid igen. Jag vet att det inte är så lång tid egentligen men när man inte vill annat än att bli gravid och mina fyra tidigare graviditeter blivit till på max tre försök kändes de där åtta månaderna som en evighet!

    Det är omöjligt att säga hur lång tid det kommer ta för dig men jag håller tummarna för att det går snabbt. Lycka till!


    Fy, jobbigt att cykeln blev helt konstig första gången :/ Det tog ändå lång tid för dig att bli gravid igen <3 Det är så otroligt att när man bestämde sig för att börja försöka skaffa barn så var detta ett sånt roligt, spännande och glatt äventyr, man hade verkligen ingen aning om vilken påfrestning på kropp och knopp man skulle genom gå..
  • Ebo88

    Vi blev oplanerat gravida med vår son. Han föddes för tidigt och vi blev gravida 2.5 månader efter han föddes. Mens och allt kom igång 4 veckor efter han föddes.

    Vi förlorade vår dotter sent i graviditeten och ville vänta fysiskt och psykiskt efter hennes bortgång men mensen kom igång 4 veckor efter förlossningen.

    Tredje gången tog sig på 1a försöker men fick ma i v.9. Mensen kom igång på en gång men vi väntade en mens så vi skulle vara säkra på att allt kom ut. Sen tog det sig på 1a försök. Är nu i v.22+6.

  • Majja92
    Ebo88 skrev 2019-09-18 11:03:02 följande:

    Vi blev oplanerat gravida med vår son. Han föddes för tidigt och vi blev gravida 2.5 månader efter han föddes. Mens och allt kom igång 4 veckor efter han föddes.

    Vi förlorade vår dotter sent i graviditeten och ville vänta fysiskt och psykiskt efter hennes bortgång men mensen kom igång 4 veckor efter förlossningen.

    Tredje gången tog sig på 1a försöker men fick ma i v.9. Mensen kom igång på en gång men vi väntade en mens så vi skulle vara säkra på att allt kom ut. Sen tog det sig på 1a försök. Är nu i v.22+6.


    Kära du, tack för att du delar med dig och vilken otroligt tuff resa du gjort <3 Stort grattis till ert lilla mirakel i magen!

    Jag hoppas innerligt att kroppen återställer sig snabbt. Har du/ni ätit några speciella tillskott eller liknande för att boosta fertiliteten?

    Kram
  • Ebo88
    Majja92 skrev 2019-09-18 11:07:19 följande:

    Kära du, tack för att du delar med dig och vilken otroligt tuff resa du gjort <3 Stort grattis till ert lilla mirakel i magen!

    Jag hoppas innerligt att kroppen återställer sig snabbt. Har du/ni ätit några speciella tillskott eller liknande för att boosta fertiliteten?

    Kram


    Vi har inte gjort nå speciellt alls. Vi har levt som vanligt och inte begränsat oss det minsta. Vi har druckit alkohol, jag snusar när jag inte är gravid, vi äter chark, ost och annat sådant man ska undvika som gravid.

    Eftersom man inte vet hur lång tid det tar så tycker inte jag att man ska begränsa sig, utan leva som vanligt.

    Andra gången vi var gravida så var vi i Jamaica och jag köpte ett test där nere. Då hade jag ätit, druckit och unnat mig men när vi plussade och hade 6 dagar kvar av resan så var jag definitivt mer noggrann, så det blev ju betydligt mer vatten och läsk än öl, vin och goda drinkar haha.

    Hoppas det tar sig för er sen! Lycka till, kram!
  • brallison

    Fick första MF i vecka 5. Väntade in mensen och två cyklar senare var jag gravid igen. Dottern fyller 9 år i november

  • Liiiiivia

    Hej! Beklagar ditt missfall. Fick själv ett (v10) för nästan 6 veckor sedan. Kroppen återhämtade sig snabbt och ägglossningen drog igång med detsamma och nu sitter jag här gravid igen, plussade igår på BIM-5 :)

    Jag ska hålla tummarna att det går snabbt för dig med och att ni får en bebis! <3

  • Nardil

    Jag fick MA som upptäcktes i v12 och det tog 6 veckor till första mensen. Sedan fick jag mens en gång till och därefter blev jag gravid.

Svar på tråden Hur lång tid efter MF blev ni gravida igen?