• Ebo88

Hur lång tid efter MF blev ni gravida igen?

Vi blev oplanerat gravida med vår son. Han föddes för tidigt och vi blev gravida 2.5 månader efter han föddes. Mens och allt kom igång 4 veckor efter han föddes.

Vi förlorade vår dotter sent i graviditeten och ville vänta fysiskt och psykiskt efter hennes bortgång men mensen kom igång 4 veckor efter förlossningen.

Tredje gången tog sig på 1a försöker men fick ma i v.9. Mensen kom igång på en gång men vi väntade en mens så vi skulle vara säkra på att allt kom ut. Sen tog det sig på 1a försök. Är nu i v.22+6.

• Ebo88
    Majja92 skrev 2019-09-18 11:07:19 följande:

Kära du, tack för att du delar med dig och vilken otroligt tuff resa du gjort <3 Stort grattis till ert lilla mirakel i magen!

Jag hoppas innerligt att kroppen återställer sig snabbt. Har du/ni ätit några speciella tillskott eller liknande för att boosta fertiliteten?

Kram

Vi har inte gjort nå speciellt alls. Vi har levt som vanligt och inte begränsat oss det minsta. Vi har druckit alkohol, jag snusar när jag inte är gravid, vi äter chark, ost och annat sådant man ska undvika som gravid.

Eftersom man inte vet hur lång tid det tar så tycker inte jag att man ska begränsa sig, utan leva som vanligt.

Andra gången vi var gravida så var vi i Jamaica och jag köpte ett test där nere. Då hade jag ätit, druckit och unnat mig men när vi plussade och hade 6 dagar kvar av resan så var jag definitivt mer noggrann, så det blev ju betydligt mer vatten och läsk än öl, vin och goda drinkar haha.

Hoppas det tar sig för er sen! Lycka till, kram!
Svar på tråden Hur lång tid efter MF blev ni gravida igen?