Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Läxor i 3:an

Jag tycker själv att det är lite med läxor.

Jag tror inte lärare vågar idag ställa krav kolla hur det ser ut idag? Låg effektivitet funkar inte inte i min äldsta sons klass värsting klassen och lärare. Säger tyst i klass. Inge. Lyssnar.

Lärare blir överkörda av elever som inte lyssnar och jobbiga föräldrar!.

Detta fick jag höra av en annan förälder i från annan skola

Det var en lärare som gav betyg och blev polisanmäld för barnens föräldrar var lärare själva /?! Dem tyckte att barnet skulle ga högsta betyget i matematik. Men läraren sa ditt barn behöver få mer, stöd i matematik och i har haft extra lektioner och det är bättre men inte en 5 han fick 3 i betyg.

Lärare blir stämda/ polisanmälada idag för ingenting. Så det är vi föräldrar som måste ändra på sin syn till skolan och barn ska få rätt verktyg.

.

• Gameofthrones
    Limajo skrev 2019-09-19 15:49:15 följande:

Men snälla du, man kan inte polisanmäla en lärare för att man är missnöjd med betygen. Det finns inget sådant brott. Skolan blir inte bättre för att man sprider skrönor. Dessutom har vi inte sifferbetyg längre.

Nu får du ta och ge dig, sluta och citera mig bara för du är så himla missnöjd med en viss tråd som vi har olika åsikter om tog siffrorna för det var enklare och skriva sluta och vara dömande hela tiden.

Vad vet du om att lärare blir polisanmälada dem har blivit det för ordet kränkt. Citera inte mig, jag ger dig inte svar mer på denna tråd.
  • Gameofthrones
    Limajo skrev 2019-09-19 16:05:50 följande:

Det finns inget brott som heter kränkning heller. Möjligtvis gjordes en anmälan till skolinspektionen. Eller så är det hittepå...

Du vet inte allt bara för du sitter bakom en skärm. Tro inte att man kan säga vad som helst. Sluta med tillrättavisa människor här inne du är inte smartast här. Ingen är det här. Alla har olika kunskaper.

Ingen mer svar ifrån mig
  • Gameofthrones

Det är bra med läxor.

Men det finns faktiskt föräldrar som inte kan lära barnen eller inte har tid. Jag kommer ifrån två länder och just där jag kommer ifrån är det läxor hela tiden. Man får ont i magen. Det är så viktigt och prestera. Idag med mina barn klarar läxor idag med vänner och med oss tillsammans. I en annan tråd eller om det var i den här skrev jag att vi sitter med andra barn som är vänner till mina barn. Dem får ingen hjälp, deras föräldrar kan inte, eller vill inte / kan inte lägga tid till barnens viktiga tid med läxor.

Jag tycker att det är så himla viktigt.

Svar på tråden Läxor i 3:an