• kommerintepånåtnamn

Mindre blödning och yrsel

Börjar v 21 idag och förutom illamåendet i början och den konstanta förstoppningen har allt gått bra. Var på kub i v 12 och rul för drygt 2 veckor sen och allt var bra båda gångerna.

Imorse fick jag några droppar väldigt väldigt mörkt blod. Fattade först inte vad det var, har aldrig sett så mörkt blod förut. En timme senare var jag på toa och fick hjärtklappning, fick andnöd och blev yr. Hann få tag i mobilen och smsa min kille och ta mig till sovrummet samtidigt som hörseln försvann. När jag lagt mig ner kändes det bättre men det var skitläskigt där ett tag.

Vilat hela dagen efter det och fått ett par till droppar mörkt mörkt blod när jag kissat på eftermiddagen.

Är på semester utomlands så kan inte ringa gynakut eller 1177 men ska kontakta både gynakuten och min bm på måndag när jag är hemma i Sverige igen.

När blodet är så där mörkt måste det ju vara väldigt gammalt. Hur vanligt är det?

Läste om att man kan få yrsel och andnöd av att ligga på nerven i ryggen och jag ligger ju på rygg varje dag i solstolen, tänkte att det kanske var det som bara råkade hända samma dag som blodet.

Känner bebisen röra sig varje dag och har känt honom nu på kvällen så jag vet att han lever.

Nån som varit med om samma sak som kan lugna mina nerver till på måndag? ????????????

• Svar på tråden Mindre blödning och yrsel
  • Jag är bara jag

Jag blödde v.22 med andra barnet en dag och sen var det lugnt. Gick till v.41! Yrseln kan bero på ryggläget faktiskt och du bör undvika det i så fall. Eller vätskebrist om det var väldigt varmt. Drick ordentligt!

• kommerintepånåtnamn
    Jag är bara jag skrev 2019-09-21 21:23:43 följande:

Jag blödde v.22 med andra barnet en dag och sen var det lugnt. Gick till v.41! Yrseln kan bero på ryggläget faktiskt och du bör undvika det i så fall. Eller vätskebrist om det var väldigt varmt. Drick ordentligt!

Hällde i mig vätskeersättning men hjärtklappning och andnöd är ju inte symptom på vätskebrist. Ska undvika att ligga på rygg.

Har fått ett par droppar till mörkt blod och haft ont i nedre delen av magen men det kan ju vara växtvärk. Ska ringa min bm imorgon och hoppas hon kan lugna mig eller ge mig ny tid snart.
  • Charlieellerså

Har du någon reseförsäkring? Jag skulle uppsöka vård där ni är för att kolla så att det inte är moderkakan el så som blödningen kommer ifrån. På 1177 står att du ska uppsöka vård även för små blödningar från v 22 och du är ju i gränslandet. Lycka till

• kommerintepånåtnamn
    Charlieellerså skrev 2019-09-22 22:29:42 följande:

Har du någon reseförsäkring? Jag skulle uppsöka vård där ni är för att kolla så att det inte är moderkakan el så som blödningen kommer ifrån. På 1177 står att du ska uppsöka vård även för små blödningar från v 22 och du är ju i gränslandet. Lycka till

Har inte haft mer blödningar och pratade med bm imorse. Hon trodde inte det var nåt farligt och att nära-svimningen var blodtrycksfall.
Svar på tråden Mindre blödning och yrsel