• Anonym (T)

Är man misslyckad?

Är man misslyckad om man inte lyckas hålla ihop familjen och skiljer sig/separerar?

Vad tycker ni??

• Svar på tråden Är man misslyckad?
  • Anonym (Bea)

Nej!!! Man kan istället vara oerhört stark som lyckats ta sig ur ett dåligt förhållande.

• Anonym (***))
    Anonym (T) skrev 2019-09-21 20:41:06 följande:

Är man misslyckad om man inte lyckas hålla ihop familjen och skiljer sig/separerar?

Vad tycker ni??

Det beror ju på. 
  • Anonym (ereardfs5gq4wf5r)

Nej varför skulle man vara det? Visst, om man varit en total idiot och misshandlat sin partner/liknande men det lär inte vara den vanligaste orsaken till att folk skiljer sig.

• Anonym (Tt)

What the fuck? Var det jag som skrev den här tråden? Går igenom samma skit jag. Och ja jag känner mig som ett misslyckande för jag misslyckades med mannens enda uppgift här i livet.

• Anonym (Bea)
    Anonym (Tt) skrev 2019-09-22 00:37:36 följande:

What the fuck? Var det jag som skrev den här tråden? Går igenom samma skit jag. Och ja jag känner mig som ett misslyckande för jag misslyckades med mannens enda uppgift här i livet.

Och mannens enda uppgift här livet är vaddå...?????
  • Anonym (T)
    Anonym (***)) skrev 2019-09-21 20:45:24 följande:

Det beror ju på. 

Beror på vad?
  • Anonym (Tt)
    Anonym (Bea) skrev 2019-09-23 17:33:03 följande:

Och mannens enda uppgift här livet är vaddå...?????

Att hålla ihop familjen. Läste just detta i en tråd ang att dejta en singelpappa
  • Anonym (nä)

Jag hade sett det som ett misslyckande om jag skulle skaffa barn med en kvinna som inte stannar kvar och är trogen hela livet ut, alltså om jag skaffar barn med fel kvinna. Men det gäller bara mig själv, andra människor har jag inga åsikter om.

• Anonym (Ibland)

Jag hade känt mig misslyckad om jagskaffade barn med fel person. Dvs någon som jag inte ville leva ihop med hela livet. Därför väntade jag tills vi hade många år av felfritt förhållande innan barnen kom. Ingen garanti men det ökar chansen avsevärt.

Skaffar man barn som ung eller tidigt i en relation eller i ett svajigt förhållande så bäddar man för separation. Då anser jag att man misslyckats med att ge sin barn de bästa förutsättningarna.

Skilsmässa är inte ett automatiskt misslyckande. Men om man medvetet ökat risken för en framtida situation så har man inte gjort sitt bästa som förälder.

Svar på tråden Är man misslyckad?